۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
سوال از وزیر نفت درباره حذف نشدن یارانه گاز مصرفی دهک بالا
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

سوال از وزیر نفت درباره حذف نشدن یارانه گاز مصرفی دهک بالا

حاجی دلیگانی،‌عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از سوال مجلس از وزیر نفت درباره حذف نشدن یارانه گاز مصرفی دهک بالا در جلسه روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی درخصوص اینکه سوال درباره علت حذف نشدن یارانه گاز پرمصرف ها، به هیئت رئیسه مجلس، تقدیم می‌شود، آیا تخلف وزارت نفت، قطعی است یا خیر؟ گفت: در این که دولت، قانون را در این موضوع، دقیق، رعایت نکرده، روشن است و فردا سوالمان را از وزیر خواهیم داشت تا پاسخ بدهد که دلیل این موضوع چیست.

وی افزود: این موضوع، بحث بسیار مهمی در کشور ماست از این جهت که در سال ۱۳۹۷ سازمان برنامه، گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور وجود دارد و در سال بعد اعلام کرد که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به این عدد اضافه شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان برنامه، افراد ثروتمند دهک بالا، ۲۸ برابر افراد دهک پایین جامعه از یارانه‌های پنهان استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از گام‌های مجلس یازدهم برای کم کردن این فاصله، قانون بودجه که در تبصره ۸ آورده است، اما اینکه دوباره شاهدیم وزارت نفت، عددی بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در ماه، دریافت نمی‌کند، برای ما جای سوال است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع اکنون تخلف حساب می‌شود و البته باید توضیح وزیر نفت را هم بشنویم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: اکنون قیمت گاز در منطقه برای هر مترمکعب، ۳۷۰۰ تومان است در حالی که از آن‌ها دو هزار تومان دریافت می‌شود.

وی گفت: این قانون برای واحدهای تولیدی، کامل، اجرا شده است یعنی قیمت منطقه‌ای گاز، ماهیانه به روزرسانی و بر اساس آن از همه واحدهای تولیدی، دریافت می‌شود، اما از پرمصرف کنندگان که بی مبالات، گاز را مصرف می‌کنند و موجب می‌شوند گاز به دیگر افراد هم نرسد، قیمت واقعی را دریافت نمی‌کنند.
 

کد خبر: ۱۲۰٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha