۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید در مجلس
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خبر داد:

بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید در مجلس

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از بررسی تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای "جهش تولید" وحمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح پنجمین نشست کمیسیون متبوعش، به حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، اتاق‌های بازرگانی و اصناف اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز تبعات اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نشست امروز کمیسیون گزارش مرکز پژوهش ها، دیدگاه بخش خصوصی، دولتی و نمایندگان مجلس درباره تبعات اقتصادی کرونا به سمع و نظر حاضران رسید.

وی اظهار کرد: در نشست امروز مقرر شد برای رفع آثار اقتصادی کرونا و راهکارهای جهش تولید دستگاه‌های دولتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته و از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری بپرهیزند. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اعلام کردند آمادگی همکاری با دولت در این زمینه را دارد.

نباید برای حمایت از کسب و کارها تنها به تعویق اقساط بانکی اکتفا کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تصمیمات کمیسیون متبوعش برای کاهش آثار اقتصادی کرونا، اضافه کرد: نمی توان برای حمایت از کسب و کارها تنها به تعویق اقساط بانکی اکتفا کرد، بلکه باید در حوزه‌های بانکی، بیمه و کسب و کار اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمک به خانواده ها باید هدفمند باشد به این معنا که افرادی که کمک‌های مالی دریافت می‌کنند، مشخص باشند، اضافه کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات مناسب به کارگران رسمی، باید بسته های حمایتی مناسبی برای کارگران روزمزد و افرادی که دارای قرارداد رسمی نیستند، پیش‌بینی شود.

ضرورت صدور سریع مجوز برای کسب و کارها

فولادگر بیان کرد: دولت باید علاوه بر حمایت مالی، با اقداماتی مانند صدور سریع مجوز برای کسب و کارها و  حذف موانع در جریان تصمیم گیری ها از کسب و کارها حمایت کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون متبوعش، گفت: دومین دستور کار کمیسیون بررسی راهکارهای جهش تولید بود؛ ‎استراتژی صنعتی باید هرچه زودتر ابلاغ و امور بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و فضای کسب و کار اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مناسبی برای خودکفایی در مواد غذایی داشته باشد، اضافه کرد: رونق مسکن می‌تواند موجب اشتغالزایی شود.

ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کشور جهت تحقق جهش تولید شناسایی شود

فولادگر با بیان اینکه برای تحقق "جهش تولید" باید ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری کشور شناسایی شود، ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد گزارش وزارت اقتصاد و دارایی تا شنبه هفته آینده آماده ‌شود. همچنین بخش برنامه‌ریزی، تولیدی و بازرگانی وزارت صمت هماهنگ با یکدیگر عمل کند و اتاق‌های بازرگانی و اصناف نیز نظرات خود درباره تبعات اقتصادی کرونا و جهش تولید را تکمیل کرده و به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کنند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس نیز باید گزارش آثار اقتصادی کرونا را تکمیل کرده و نظرات خود درباره جهش تولید را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ارائه کند، افزود: کمیسیون ویژه هفته آینده ۲ جلسه برگزار خواهد کرد و گزارش اولیه مربوط به آثار اقتصادی کرونا و جهش تولید را ارائه می‌کند.

کد خبر: ۱۲٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha