۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
تورم ترکیه با اشتغال زایی حل می شود| با هیأتی بزرگ به امارات خواهم رفت
اردوغان:

تورم ترکیه با اشتغال زایی حل می شود| با هیأتی بزرگ به امارات خواهم رفت

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید مجدد بر مخالفت با افزایش نرخ بهره بانکی، گفت که مشکلات ناشی از تورم در کشورش با اشتغال زایی حل خواهد شد.

به گزارش بازار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از ترکمنستان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روابط آنکارا و ابوظبی، گفت: در ماه فوریه سفری به امارات متحده عربی خواهم داشت. با هیئتی بزرگ خواهم رفت و اقدامات مهمی انجام خواهیم داد. یک برنامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ارائه کردند. با اجرای این طرح شاهد روند جدید در روابط دوجانبه خواهیم بود.

وی افزود: در خصوص روابط با مصر و اسرائیل نیز مانند امارات متحده عربی اقدامات مشابهی انجام خواهیم داد.

اردوغان در خصوص تنش میان اوکراین و روسیه اذعان داشت: خواستار ایفای نقش به منظور کمک به حل بحران از طریق گفت‌وگو با مقامات روسیه و اوکراین هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل تحرکات بدون مبنای اقتصادی در نرخ ارز اظهار داشت: با اشتغال و تولید این مشکل را حل خواهیم کرد. از شما خواهش می‌کنم بدون توجه به گروه‌هایی که قصد سوءاستفاده از حوادث مختلف را دارند به دولت و کشورتان اعتماد کنید.

اردوغان تاکید کرد: من هرگز از افزایش نرخ بهره حمایت نکردم، نمی‌کنم و نخواهم کرد. من هرگز در این موضوع سازش نخواهم کرد. ما در این امر موفق خواهیم شد. خواهید دید که تورم قبل از انتخابات چقدر کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم از کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت لازم را انجام دهیم، تا زمانی که سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال می‌کنید از شما حمایت خواهیم کرد.

اردوغان ضمن ابراز خرسندی از دیدارهایی که با همتایان ایرانی، تاجیک، آذربایجانی و پاکستانی خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان انجام داده، گفت: تمام رهبران از تغییر اسم شورای همکاری کشورهای ترک به سازمان دولت‌های ترک بسیار خرسند هستند، البته که برخی از این موضوع ناراحت هستند، اما روسیه جزء این کشورها نیست، روز جمعه برادرم الهام علی‌اف در روسیه جلسه داشت، و این دیدار را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha