۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
فورس با قیمت ۹۴۹ میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم
 بازار گزارش می دهد

فورس با قیمت ۹۴۹ میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم

گروه بهمن طی مراسمی امروز قیمت محصول فورس برای عرضه نخست با بهای ۹۴۹ میلیون تومان و پس از آن یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در دو تناژ ۶ و ۸ برای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

بازار؛ گروه خودرو: امروز گروه بهمن طی مراسمی با حضور نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، ناجا، مدیران گروه بهمن و اصحاب رسانه به عرضه رسمی ورود محصول فورس به بازار را اعلام کرد. علاوه براین مساله طی مراسم امروز، قیمت محصول فورس برای عرضه نخست با بها ۹۴۹ میلیون تومان و پس از آن ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در دو تناژ ۶ و ۸  راهی بازار و جاده ها خواهد شد. در ادامه بخشی از نشست را از نظر خواهیم گذراند:

فورس با قیمت 949 میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم

برنامه های بهمن دیزل
مدیرعامل بهمن دیزل در مراسم عرضه محصول فورس به بازار به تشریح برنامه های آتی و آینده های این خودروسازی پرداخت و گفت: بهمن دیزل گام مهم برای بهبود و توسعه ناوگان حمل و نقل به عنوان یکی از پایه های اصلی زیرساخت کشور بر داشته است. سال گذشته بهمن دیزل ۱۱۵۹ دستگاه تولید داشته، امسال در نه ماهه سال جاری ۱۴۶۴ دستگاه تولید شده که تا پایان سال به ۲۵۵۵ دستگاه خواهد بود. باتوجه به رشد بیش از دو برابر برنامه سال ۱۴۰۰ را با تنوع محصول در دو حوزه اصلی باری و مسافری در سبد کالایی شرکت قرار گرفته است. سهم بازار این خودروساز در بازار برای کامیونت بیش از ۵۰ درصد است.

حسین خضری با اشاره به تعداد ناوگان برون شهری کشور که ۳۶۰ هزار دستگاه است و از این مقدار بیش از ۲۵ درصد فرسوده است، افزود: حداقل ۷۰ هزار دستگاه از این تعداد در ناوگان برون شهری فرسوده است، همچنین ۱۱۰ هزار دستگاه از این مقدار بالای ۲۵ سال سن دارد. با محصولاتی که ارائه می شود در حوزه شهری و برون شهری گام جدی در نوسازی را تجربه خواهیم کرد.

فورس با قیمت 949 میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم

 خودروهای بهمن دیزل، محصولاتی از ایسوزو است که در تناژ ۵ تا ۲۶ تن است، این گروه محصولات از نظر کیفی ۵ ستاره را کسب کرده اند و در ناوگان حمل و نقل جاده ای سهم قابل توجهی خواهند داشت

این مدیرعامل در خصوص محصولات بهمن دیزل، بیان کرد: محصولاتی از ایسوزو است که در تناژ ۵ تا ۲۶ تن است، این گروه محصولات از نظر کیفی ۵ ستاره را کسب کرده اند و در ناوگان حمل و نقل جاده ای سهم قابل توجهی خواهند داشت. باتوجه به اینکه سطح درآمدی و تقاضا کشور دو دسته از محصولات را برندهای شیلر و فورس عرضه کرده ایم.

خضری در خصوص محصول مسافری بهمن دیزل توضیح داد: در بخش مسافری نیز مینی بوس پگاسوس را داریم، پلت فرم این مینی بوس متعلق به ایسوزو و پیشرانه آن متعلق به همین شرکت ژاپنی است. به دلیل صدا پایین و عملکرد مناسب پیشرانه سفر مناسبی برای مسافران و راننده فراهم می کند. در سال جاری ۱۶۰ دستگاه از این محصول را به بازار عرضه و در فرصت باقی مانده تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه دیگر نیز تولید و عرضه خواهیم کرد.

وی افزود: محصول فورس برای تقاضا برون و درون شهری در تناژ های ۸ و ۶ تن نیازها بازار را به خوبی پاسخ می دهد. این محصولات در دو تیپ جای خواب و بدون جای خواب راهی خیابان ها خواهد شد. گیربکس این محصول به دلیل تولید گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر مناسب استفاده در کامیونت ها است، این مساله سبب افزایش عمرمفید گیربکس و انتقال قدرت می شود.

خضری با اشاره به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۵۵ اسب بخاری فورس که محصول کامینز بوده، اعلام کرد: قیمت فورس  برای سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان و برای عرضه نخست به بازار با بها ۹۴۹ میلیون تومان راهی جاده ها خواهد شد.

سهم ۶ هزار دستگاهی گروه بهمن در نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای
در ادامه این نشست بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در خصوص سوال سهم گروه بهمن در نوسازی ۶۵ هزار خودرو تجاری فرسوده فعال در جاده های کشور به «بازار» پاسخ داد: برنامه گروه بهمن در خصوص تولید مشخص بوده و آمادگی لازم را برای مشارکت در طرح های دولت سیزدهم در تامین کامیون و کامیونت را داریم. همچنین بخش سیباموتور در بهمن دیزل با افزایش ظرفیت همراه هستیم. هرچند که در بخش نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده همتی از دولت می خواهیم، دولت هر امکانی را دارد به مشتریان ارائه داده تا ما به عنوان خودروساز نیاز آن ها را تامین کنیم.

فورس با قیمت 949 میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم

این مدیرعامل با شرح درخواست این خودروساز از دولت، بیان کرد: دولت تسهیلاتی به خریداران خودرو دهد، گروه بهمن نیز محصولات به روز با آلایندگی و مصرف سوخت پایین عرضه خواهد کرد.

گروه بهمن در حال حاضر برنامه های مختلفی دارد، یکی از این برنامه ها تعهد ۶ هزار دستگاه نوسازی است 

بیوک علیمرادلو در پاسخ به توان گروه بهمن در خصوص نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای، به «بازار» گفت: گروه بهمن در حال حاضر برنامه های مختلفی دارد، یکی از این برنامه ها تعهد ۶ هزار دستگاهی نوسازی است که در دستور کار داریم.

گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم
در ادامه این نشست سهیل معمار باشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در خصوص سوال سطح استاندارد یورو۵ کامیون ها و کامیونت های تولید داخل و سختگیری برای واردات کامیون های سه سال کارکرده با استاندارد یورو۶ به «بازار» پاسخ داد: استاندارد یورو ۶ در دنیا چندسالی است که اجرار شده است، در حال حاضر نمی توان کامیون سه سال کارکرده ای را در دنیا یافت که سطح استاندارد آن یورو۵ یا یورو۴ باشد. لذا آن استاندارد در دنیا اجرا شده، اگر بخواهیم قانون را اجرا کنیم، باید کامیون ها با سطح استانداردی یورو۶ وارد شود. اگر کامیونی با سطح استاندارد یورو۵ وارد شود، قطعا سه سال کارکرده نیست.

فورس با قیمت 949 میلیون تومان در راه بازار| گازوئیل با کیفیت در کشور نداریم

هدف تدوین استاندارد کمک به کاهش مصرف سوخت و آلودگی زیست محیطی است، کشور ما در کمربندی در دنیا قرار دارد که ذرات معلق ریز آلوده کننده هوا است، اما در اروپا شاخص اصلی آلودگی هوا co یا همان کربن مونکسید است. بنابراین در اروپا استانداردهای تدوین شده که مقدار این مساله را کاهش دهند

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در باره کپی استانداردهای آلایندگی یورو توسط سازمان استاندارد برای خودروها، به «بازار» گفت: هدف تدوین استاندارد کمک به کاهش مصرف سوخت و آلودگی زیست محیطی است، کشور ما در کمربندی در دنیا قرار دارد که ذرات معلق ریز آلوده کننده هوا است، اما در اروپا شاخص اصلی آلودگی هوا co یا همان کربن مونکسید است. بنابراین در اروپا استانداردهای تدوین شده که مقدار این مساله را کاهش دهند، متاسفانه در کشور استاندارد اروپایی را آورده ایم که برای کشور ما شاخص ذرات معلق بسیار مهم است. جالب است بدانیم که ارتقا استاندارد از یورو۵ به یورو۶ مقدار مونکسید کربن کاهش می یابد که برای کشور مهم نیست، اما پارامتر ذرات معلق همچنان باقی می ماند.

سهیل معمار باشی درخصوص سوال وجود سوخت با کیفیت برای خودروهای سنگین در کشور به «بازار» توضیح داد: سوخت با کیفیت در کشور نداریم، کمیسیون زیر بنایی دولت به ما تکلیف کرد که جلسه ای با شرکت پالایش و پخش داشته باشیم و براساس برنامه عرضه سوخت، استاندارد خودروها را ارتقا دهیم. در آن جلسه اعلام شد که اگر بتوانیم تکنولوژی پالایشگاه ها را ارتقا دهیم تا سال ۱۴۰۲ زمان نیاز است که در سراسر کشور ۸۰ درصد سوخت با سطح استانداردی یورو۵ توزیع شود. بنابراین خودروهای مجهز به سطح استاندارد یورو۶ نیازمند بنزین یا گازوئیل یورو۶ هستند، اما متاسفانه در کشور وجود ندارد. برای چنین خودرویی اگر سوخت با گوگرد یا استاندارد پایین استفاده شود، معنا تحمیل هزینه نگهداری بالا و خرابی را برای رانندگان دارد. این مساله وابستگی به خارج کشور و تحمیل هزینه اضافی ارزی را دارد.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha