۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
 کم کاری دولت‌های گذشته در انجام تعهدات حوزه حمل‌ونقل عمومی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

کم کاری دولت‌های گذشته در انجام تعهدات حوزه حمل‌ونقل عمومی

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: در تعهداتی که دولت‌های گذشته نسبت به موضوع حمل و نقل عمومی داشته‌اند بسیار کم کاری شده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، نماینده و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد طرح ترافیک و آلودگی هوا گفت: در ۱۰ سال گذشته هیچ اتوبوسی از طرف وزارت کشور به شهرداری تحویل نشده است و دولت سهم خود را از حمل و نقل عمومی که ۳۰ تا ۵۰ درصد بوده تا کنون پرداخت نکرده ‌است و بدهی‌هایی که بابت موضوعات مختلف به شهرداری داشته‌اند همچنان انباشته شده است.

وی افزود: دو موضوع مسکن و حمل و نقل عمومی دو دغدغه بزرگ کمیسیون عمران مجلس است که بعد از روی کار آمدن دولت جدید و انتصاب وزیر هر هفته جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود و همچنین در جلسات با مدیریت شهری و اعضای شورای شهر نیز موضوعی که به صورت اولویت اول پیگیری می‌شود حمل و نقل عمومی است.

شاکری تصریح کرد: کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد کوتاهی‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام شده را ظرف ۲ سال آینده جبران کند و در این راستا تلاش کرده بخش خصوصی را به عنوان محرک اقتصادی در حوزه حمل و نقل تا آنجایی که می‌تواند حمایت و جذب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در رادیو گفت‌وگو تصریح کرد: با توجه به اینکه کار کردن با بخش خصوصی سختی‌هایی دارد ولی باید سختی‌ها را به جان بخریم و با شنیدن خواسته‌های آنها و حمایت از بخش خصوصی زمینه توسعه را فراهم کنیم که در این راستا نیز در قانون بودجه برای جذب سرمایه گذار خارجی به صورت فاینانس یا مستقیم اجازه داده‌ایم.

*** طرح ترافیک رافع مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران نیست

وی ادامه داد: طرح ترافیک رافع مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران نیست و تا حمل و نقل عمومی مطمئن و ایمن و به اندازه کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم که خودروی شخصی خود را در محدوده طرح ترافیک نیاورند.
شاکری اظهار داشت: کمیسیون عمران در جهت رفع آلودگی تلاش کرد تا در بودجه ۱۴۰۰ برای بحث حمل و نقل بالاخص حمل و نقل عمومی اصلاحات خوبی را در بودجه انجام دهد.

تعهد ۶ ماهه استاندار تهران برای تشکیل کمیته هوای پاک
وی ادامه داد: کمیسیون عمران مطالبه گری برای اجرای قانون هوای پاک را انجام داده و استاندار تهران در حضور رئیس جمهور تعهد دادند که کمیته مربوط به هوای پاک را ایجاد کنند و در ظرف ۶ ماه تکلیف هر بخش را مشخص کنند که ما مطالبه گری در این مورد را در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای مدیریت و کنترل آلودگی هوا نیاز به فرماندهی و مدیریت واحد وجود دارد که در شهر تهران معتقدم مدیریت باید به شهردار داده شود تا کمیته قانون هوای پاک در تهران زیر نظر شهردار باشد و همه ذیل یک مدیریت شهری قوی کار خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha