۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
استفاده از ظرفیت مرز مشترک در افزایش صادرات و تعاملات تجاری اردبیل
معاون استاندار اردبیل تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت مرز مشترک در افزایش صادرات و تعاملات تجاری اردبیل

اردبیل- عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بر استفاده از ظرفیت مرزهای مشترک در افزایش صادرات و ارتقای تعاملات تجاری تاکید کرد.

یاسر عبداللهی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: میزان صادرات اردبیل از رشد قابل قبول برخوردار بوده است و ضروری است تا در ارتقای سیمای اقتصادی و صادرات استان از ظرفیت مرزهای مشترک غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: هم از لحاظ ارزش و هم از لحاظ وزن، محصولات صادراتی استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که در این بین، میزان قابل توجه صادرات استان اردبیل مربوط به تولیدات صنایع و محصولات داخل استانی است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نقش خوشه های صنعتی را در افزایش صادرات و ارزآوری یادآور شد و بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم خوشه های صنعتی در راستای تامین مواد اولیه، افزایش تولید و گسترش بازار فروش، می توان از این ظرفیت مهم برای گسترش صادرات استان استفاده کرد.  

عبدالهی توسعه مناسبات تجاری با کشورهای همسایه را یکی از اولویت های اساسی استانداری اردبیل برشمرد و افزود: وجود مرزهای مشترک با کشورهای همسایه، این فرصت عظیم را برای استان اردبیل فراهم کرده است تا با تعامل و افزایش صادرات بتوانیم در راستای ارزآوری و رونق واحدهای تولیدی حرکت کنیم.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: باید مشکلات و وظایف سازمان ها و ارگان ها در خصوص حمایت از خوشه های صنعتی احصاء شود و تلاش کنیم تا عوامل دخیل در تولید، توزیع و ارتباط صنعتگران با یکدیگر را ارتقاء و افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha