۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
اگر دولت توان پرداخت اعتبار لایحه رتبه بندی را ندارد صراحتا اعلام کند
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

اگر دولت توان پرداخت اعتبار لایحه رتبه بندی را ندارد صراحتا اعلام کند

وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: اگر دولت توان پرداخت اعتبار لایحه رتبه بندی را ندارد صراحتا اعلام کند و مجلس شورای اسلامی نیز با شجاعت آن را از دستور کار خارج کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس گفت: از هیات رئیسه مجلس ضمن رعایت آیین‌نامه داخلی انتظار می‌رود رعایت بی‌طرفی را نیز مدنظر قرار دهند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: لایحه رتبه‌بندی معلمان تاکنون سه بار با اولویت در صحن مجلس بررسی شده اما هیات رئیسه مرتباً اعداد و ارقام مختلفی را در خصوص اجرای این لایحه اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: اگر دولت توان پرداخت اعتبار این لایحه را ندارد صراحتا اعلام کند و مجلس شورای اسلامی نیز با شجاعت آن را از دستور کار خارج کند.

وحیدی گفت: افزایش یک میلیون یا دو میلیونی پولی نیست که مشکل معلم را حل کند حداقل مجبوریم لایحه را از دستور خارج کرده فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنیم و زمانی که اعتبار لازم تامین شد مجددا در دستور قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با این رویه که پیش گرفته شده هم آبروی مجلس را برده‌اید هم آبروی دولت را؛ اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی بار مالی برای دولت دارد اجازه دهید به شورای نگهبان رفته و اجازه دهید شورای نگهبان به آن رسیدگی کند اما جلوی حق نماینده را نگیرید.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس شورای اسلامی یکپارچه به اجرای رتبه‌بندی معلمان تاکید دارد و اگر بخواهد سرسری از کنار آن بگذرد می‌تواند آن را همین‌گونه تصویب کرده و سپس شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ به آن بگیرد و دولت به دنبال تامین منابع برود که بدین ترتیب لایحه بی سرانجام باقی می‌ماند، اما ما نمی‌خواهیم این لایحه را همین طوری به حال خود رها کنیم و هیات رئیسه مجلس جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده تا در نهایت چیزی مصوب شود که قابلیت اجرا داشته باشد. مجلس برای فرهنگیان و جایگاه آنها ارزش قائل است همه ما ارزش و حق معلم را می‌دانیم و نمی‌خواهیم این لایحه بی‌سرانجام باقی بماند.

کد خبر: ۱۱۹٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha