۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
۹۰ درصد تسهیلات به کشاورزان تخصیص می یابد| اعطای تسهیلات  ۱۸ درصدی در چارچوب مقررات بانک مرکزی
توضیحات بانک کشاورزی پیرامون یک گفتگوی «بازار»

۹۰ درصد تسهیلات به کشاورزان تخصیص می یابد| اعطای تسهیلات ۱۸ درصدی در چارچوب مقررات بانک مرکزی

بانک کشاورزی افتخار دارد با کلیه تولید کنندگان بخش کشاورزی، بر اساس مقررات بانکی، نهایت همکاری و همراهی را داشته و تسهیلات با نرخ مصوب و مناسب را به تولید کنندگان پرداخت کند.

به گزارش بازار، روابط عمومی بانک کشاورزی با ارسال جوابیه ای به گزارش اخیر خبرگزاری بازار با عنوان «فلج شدن تولید با کاسبی بانک حامی کشاورز»   توضیحاتی را ارائه داده که ضمن تقدیر و تشکر از واکنش سریع این روابط عمومی در تنویر افکار عمومی  متن کامل  جوابیه در ادامه می آید:

مدیرمسئول محترم خبرگزاری بازار

با سلام و احترام؛
درپی درج خبری با عنوان فلج شدن تولید با کاسبی بانک حامی کشاورز، اولویت تسهیلات دهی در سال حمایت از تولید کدام است؟ در تاریخ ۰۲/۰۹/۱۴۰۰ که طی آن اظهارات آقای «محمد حسن افشار» تولید کننده قارچ خوراکی درباره نرخ تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی منتشر شده است، ضمن رد اظهارات ایشان خواهشمند است دستور فرمایید طبق قانون مطبوعات و به منظور تنویر افکار عمومی جوابیه این بانک به شرح زیر درج شود:

۱- بر اساس اهداف حمایتی و طبق رویه، تسهیلات بانک کشاورزی درچارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا، در قالب عقود اسلامی و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می شود، لذا اظهارات نامبرده مبنی برپرداخت تسهیلات به سایر بخش ها با نرخ بالاتر صحت ندارد. ضمن اینکه ۹۰درصد از تسهیلات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی پرداخت می شود.

۲- خاطر نشان می شود بر اساس قانون، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که در بخش کشاورزی به فعالیت مشغولند یا قصد شروع آن را دارند، مشروط برداشتن مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط همچنین نداشتن تعهدات انجام نشده، بدهی سررسیده معوق و چک برگشتی به سیستم بانکی می توانند ازتسهیلات اعتباری بانک کشاورزی بهره مند شوند. از این روی، رعایت قوانین و مقررات در فرآیند پرداخت تسهیلات مانع تراشی نبوده و الزامی و ضروری است.

۳- لازم به ذکر است، با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی و در اجرای سیاست ها و اولویت های بانک کشاورزی برای حمایت از فعالان این بخش، از اسفندماه ۱۳۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ سه فقره تسهیلات جمعا به مبلغی افزون بر ۲۲میلیارد ریال با نرخ ۱۸درصد به جناب آقای افشار پرداخت شده است.

۴- بانک کشاورزی افتخار دارد با کلیه تولید کنندگان بخش کشاورزی، بر اساس مقررات بانکی کشور، نهایت همکاری و همراهی را داشته و تسهیلات با نرخ مصوب و مناسب را به تولید کنندگان پرداخت کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha