۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
تجهیزات کارخانه های آرد ایلام نیازمند ارتقاء هستند
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام:

تجهیزات کارخانه های آرد ایلام نیازمند ارتقاء هستند

ایلام- لطفی، مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام با اشاره به موضوع عدم کیفیت نان در ایلام، گفت: دستگاه ها و تجهیزات کارخانه های آرد این استان نیازمند ارتقاء هستند.

علیرضا لطفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در بحث افزایش قیمت نان، ایلام آخرین استانی است که افزایش قیمت نان در آن اعمال شده است.

وی گفت: چون افزایش قیمت نان منطقه‌ای و بر اساس بافت هر منطقه است، ایلام به عنوان آخرین استان در بحث افزایش قیمت بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام افزود: افزایش قیمت نان در استان منوط به این شد که خبازی‌ها حتماً  باید یک رعایت مقررات بهداشتی و ترازو داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد نانوایی های استان امکاناتی که برای رعایت فاصله اجتماعی از جمله دستگاه‌های نوبت دهی و صندلی داشته باشند.

کارخانه‌های آرد بی کیفیت از چرخه توزیع خارج می شوند
لطفی افزود: همچنین مقرر شد کیفیت و وزن نان باید خوب باشد که در این ارتباط بازرسی گشت های تعزیرات از نانوایی ها افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه با وجود شروط لازم برای افزایش قیمت نان در استان، در بحث کیفیت نان در استان همچنان مشکل وجود دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام ادامه داد: واحدهای خبازی در استان دلیل عدم کیفیت نان را از آرد بی کیفیت عنوان می کنند، بخشی از این موضوع درست است چراکه تمام خبازی‌هایی که از یک کارخانه آرد مشخص آرد می‌گیرند نان آنها بدون کیفیت است.

وی عنوان کرد: بازرسی کل استان هم در تمام این موارد ورود کرده چراکه گندم تولید شده در ایلام کیفیت خوبی دارد، اما مشکل از کارخانه‌های آرد است و بعضی از کارخانه های آرد تمایلی برای ارتقای دستگاه های کارخانه خود ندارند.

لطفی اضاف کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم که کارخانه‌هایی که کیفیت خوبی در بحث آرد ندارند قطعاً از این چرخه خارج خواهند شد.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha