۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
تقویت همکاری‌های ریلی ایران و پاکستان
در دیدار سفیر ایران با مقام پاکستانی تاکید شد

تقویت همکاری‌های ریلی ایران و پاکستان

وزیر راه آهن پاکستان با تاکید بر تلاش برای تقویت مناسبات با ایران گفت: ترمیم و نوسازی خط ریلی کویته - تفتان موجب توسعه ارتباطات و تجارت منطقه‌ای می‌شود.

به گزارش بازار، سید محمدعلی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان با اعظم سواتی وزیر راه آهن این کشور دیدار و در خصوص آخرین وضع همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور در زمینه ریلی گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر اهمیت بهبود همکاری شبکه راه آهن دو کشور برای منافع متقابل اعلام کردند: گسترش همکاری دوجانبه در بخش راه آهن زمینه افزایش مبادلات تجاری، تسهیل امور حمل و نقل کالا، تامین منافع تجار و تامین هرچه بهتر نیازمندی‌های بازرگانی دو کشور را فراهم می‌کند.
مقامات ایران و پاکستان با اشاره به تحولات یک سال اخیر مبنی بر افزایش گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور تاکید کردند: همکاری‌های ریلی نقش اساسی در تحقق اهداف تجاری مشترک دو کشور دارد.

اعظم سواتی وزیر راه آهن پاکستان در این دیدار اظهار داشت: افزایش ارتباطات ریلی ایران و پاکستان نه تنها برای دو کشور همسایه منفعت دارد بلکه از این راه می‌توان یک شبکه ریلی برای تجارت منطقه‌ای که روز به روز بر ضرورت آن افزوده می‌شود را راه اندازی کرد.

وی افزود: وزارت راه آهن پاکستان برنامه‌های زیادی برای بهبود وضع زیرساخت‌های ریلی را در دستور کار قرار دارد، که ترمیم پروژه ریلی "کویته – تفتان" موسوم به "ML۳" که به دلیل فرسودگی بیش از حد مشکلات زیادی در حمل و نقل کالا با ایران به وجود آورده نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

سید محمد علی حسینی سفیر کشورمان در پاکستان نیز پس از این نشست دوجانبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما در اسلام تصریح کرد: در گفتگو با طرف پاکستانی سعی کردیم موانع و مشکلاتی که پیش روی توسعه همکاری‌های ریلی ایران و پاکستان وجود دارد را مطرح کنیم.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای افزایش حجم انتقال سالانه کالا به پاکستان افزود: در این دیدار پیشنهاد شناسایی و رفع موانع فنی در توسعه روابط ریلی ایران و پاکستان از طریق اعزام تیم متخصص ایرانی را نیز مطرح کردیم که با استقبال طرف پاکستانی مواجه شد.

بررسی نقش همکاری‌های ریلی ایران و پاکستان برای تحقق پروژه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله کریدور ریلی "اکو" و افزایش تبادل هیات‌های تخصصی راه آهن ایران و پاکستان با هدف تحکیم بیشتر روابط دوجانبه از دیگر محورهای گفتگوی مقامات دو کشور بود.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha