۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
۶۰ درصد از تولید برق نیروگاه شهید رجایی در خارج از استان قزوین مصرف می شود
استاندار قزوین:

۶۰ درصد از تولید برق نیروگاه شهید رجایی در خارج از استان قزوین مصرف می شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: بیش از ۶۰ درصد از تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین در خارج از استان مصرف می شود که نشان از توان تولید برق در استان و کمک قزوین به تامین انرژی کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی اعلایی چهارشنبه شب در بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین، اظهار داشت: نیروگاه شهید رجایی قزوین هم اکنون به عنوان یکی از مراکز تولید انرژی برق در کشور فعالیت میکند که در کنار تامین برق استان قزوین، برق برخی از استانهای دیگر را نیز تامین میکند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر تنها ۴۰ درصد از تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین در داخل استان به مصرف می رسد که نقش این نیروگاه را در تامین برق مورد نیاز کشور نشان میدهد.

استاندار قزوین گفت: با و جود این که نیروگاه شهید رجایی استان قزوین در حال حاضر از سوخت گاز استفاده میکند اما قطعا عدم مدیریت در مصرف و ایجاد تعادل بین تولید و مصرف انرژی میتواند به فشار بر نیروگاه و افزایش آلایندگی های زیست محیطی منجر شود.

اعلایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نیروگاه برای تولید برق از گاز استفاده میکند که با افزایش سرمای هوا و تقاضای مردم برای گاز طبیعی قطعا نیروگاه با مشکلاتی در زمینه تامین سوخت خود مواجه خواهد بود.

وی افزود: صرفه جویی مردم در مصرف گاز و در کنار آن برق می تواند به مدیریت شرایط و تامین نیاز مردم بدون دغدغه منتهی شود.

استاندار قزوین گفت: دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی نیز در این زمینه مسئولیت دارند در حوزه مصرف انرژی حداکثر صرفه جویی را داشته باشند تا در فصل سرماه با کمبود مواجه نشویم.

کد خبر: ۱۱۹٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha