۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، بزودی

ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، بزودی

معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه در تلاش برای افزایش سرویس دهی اتوبوس‌های برقی هستیم، از قرارداد با یکی از شرکت‌های خصوصی برای ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی در یکی از خطوط خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی شفیعی در پایان بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: با تصویب لایحه تعیین ضابطه تعرفه‌گذاری‌های محصولات حاصل از طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی - خصوصی در شورای شهر تهران که با پیشنهاد معاونت حمل و نقل ترافیک صورت گرفته بود، شرایط بهتری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط شهرداری تهران و منابع و اعتبارات فعلی آن اجازه نمی‌داد که توسعه حمل و نقل را به طور کامل صورت گیرد اضافه کرد: با تصویب این مصوبه شرایط مشارکت بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در چارچوب همین مصوبه قراردادی با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی برای ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد شد. تصویب این لایحه در فرآیند اجرایی شدن قراردادهایی از این دست بسیار موثر خواهد بود و در آینده نیز شاهد سرویس‌دهی اتوبوس‌های برقی در یکی از خطوط اتوبوسرانی تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته سرمایه‌گذار دیگری نیز اعلام آمادگی خود را برای عقد قرارداد یک هزار دستگاه اتوبوس برقی اعلام کرده است که سرمایه‌گذار برای تکمیل روند قرارداد در انتظار نحوه اجرا و شرایط خدمت‌رسانی قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است تا درباره نهایی شدنش تصمیم‌گیری کند.

شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل مخازن گاز ۷۰۰ دستگاه اتوبوس که از چرخه حمل و نقل خارج شده اند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و عقد قرارداد و تامین اعتبار با یکی از خودروسازان ظرف سه ماه آینده حداقل ۵۰۰ دستگاه از این تعداد وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha