۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
تدوین برنامه عملیاتی شعار جهش تولید با محوریت صنایع دستی و اشتغال/ گردشگری دیجیتال توسعه می یابد
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل مطرح کرد؛

تدوین برنامه عملیاتی شعار جهش تولید با محوریت صنایع دستی و اشتغال/ گردشگری دیجیتال توسعه می یابد

اردبیل - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برنامه های عملیاتی سال جهش تولید با محوریت صنایع دستی و ایجاد اشتغال در این حوزه تدوین شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی ظهر سه شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی دانیشیق شبکه سبلان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید، برنامه‌های  اداره کل با محوریت صنایع دستی تدوین و وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد افزود: ایجاد نمایشگاه‌های دایمی برای عرضه محصولات صنایع دستی در مسیرهای منتهی به استان، راه اندازی مراکز تولید در شهرهای مختلف با توجه به پتانسیل‌های منطقه، برگزاری مراکز آموزشی در مناطق کم برخوردار و اجرای طرح های حمایتی از جمله برنامه های حوزه صنایع دستی در سال جدید خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای بهره‌برداری از پروژه‌های شروع شده در سال گذشته، افزود: در حوزه  سرمایه‌گذاری هدف گذاری اداره کل تکمیل پروژه‌های در حال اجرا از جمله پیست‌های اسکی، مجتمع های گردشگری در شهرستان ها است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان اضافه کرد: با توجه به احتمال تعطیلی مراکز گردشگری و با توجه به شیوع بیماری کرونا؛ توسعه گردشگری دیجیتال با جذب مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی گردشگری، استانداردسازی تاسیسات گردشگری و آموزش فعالین گردشگری و همچنین آموزش همگانی با مشارکت مراکز آموزشی و صدا و سیما استانی از محور های عمل در حوزه گردشگری استان خواهد بود.

فلاحی با اشاره به اهمیت حوزه میراث فرهنگی، تصریح کرد: تعریف مسیر بازدید از مجموعه‌های تاریخی کلخوران و جمعه مسجد اردبیل، تکمیل و بهره‌برداری از سایت موزه شهریری، راه‌اندازی موزه‌های جدید و تکمیل مراحل ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به توجه ویژه استاندار اردبیل به حوزه گردشگری استان گفت: این برنامه‌ها طی چند جلسه در حضور استاندار اردبیل مورد بررسی و تایید قرار گرفت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق برنامه‌ها از تاکیدات او بود.

کد خبر: ۱۱٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha