۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
«جتام به جرگه الکتریکی ها پیوست
نگاهی به سدان جدید جمع و جور بزرگترین خودروساز آلمانی

«جتام به جرگه الکتریکی ها پیوست

گروه خودروسازی فولکس واگن به تازگی تصاویری از نسخه الکتریکی جتا را منتشر کرده که با نام ایرو بی در سال آینده به بازار خواهد آمد.

بازار؛ گروه خودرو: فولکس واگن بزرگترین خودروساز جهان است که محصولات با کیفیت و متعددی را با قیمت های اقتصادی و قابل خرید توسط انواع دهک مشتری در بازار، عرضه می کند. یکی از محصولات پرفروش این خودروساز که حدود ۲۱ است در خط تولید قرار دارد، جتا است. از ابتدای دهه ۸۰ میلادی تا سال ۲۰۲۰ گروه خودروسازی فولکس واگن تنها با فروش مدل جتا در بازار آمریکا توانسته ۳ میلیون و ۷۰۸ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. جتا در بازارهای آمریکا، چین و اروپا به ترتیب پر فروش ترین محصول بوده است.

این خودروساز آلمانی سدان جمع‌ و جور سگمنت C خود را به صورت الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. طی روزهای اخیر تصاویری از محصول جدید برقی فولکس‌واگن منتشر شده است. این خودرو در حقیقت نسخه الکتریکی جتا است که قرار است با نام ایرو بی Aero B)) به بازار عرضه شود. این سدان الکتریکی جدید با المان‌های زبان جدید طراحی فولکس‌واگن، سدان زیبای را به وجود آورده است.

 پوشش‌های استتاری روی بدنه به ویژه در نمای جلو و عقب؛ چهره کامل این سدان برای شناسایی آن سخت و دشوار است. اما نمای جانبی این خودرو با خطوط مواج همراه است که استایلی اسپرت به خودرو می‌دهد. فرمت بدنه ایرو بی کوپه مانند است؛ زاویه بیشتر ستون C و فرم خمیده سقف؛ استایل کوپه فست‌بک به این خودرو می‌بخشد که جذابیت این سدان تمام برقی را دوچندان می‌کند.

دستگیره‌های پنهان نیز به منظور بهبود نیروی درگ طراحی شده است. نکته قابل توجه این است که نمای عقب ایرو بی مشابه تسلا مدل ۳ است که این طراحی جنجال برانگیز نقدهای بسیار را به این خودرو وارد کرده است. احتمال می‌رود که مشخصات فنی این خودرو مشابه کراس‌اوور میان سایز تمام برقی فولکس واگن یعنی ID.۵ است؛ در حال حاضر اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما بخش فنی آن با مدل‌های برقی فولکس‌واگن مشترک خواهد بود.

آنطور که به نظر می رسد سال ۲۰۲۲ سال پر چالش خودروسازان در جهت رقابت محصولات الکتریکی خواهد بود، فولکس واگن نیز با تمام توان در حال توسعه محصولات الکتریکی خود برای افزایش سهم بازار و حفظ مقام نخست تولید خودرو در جهان است.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha