۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
بازاریابی دیجیتال  (Digital Marketing)

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

تسهیل نیاز های ارتباطی در دنیای دیجیتال هدف ما از راه اندازی بخش بازاریابی دیجیتال بوده است.

به گزارش بازار، تسهیل نیاز های ارتباطی در دنیای دیجیتال هدف ما از راه اندازی بخش بازاریابی دیجیتال بوده است. ارتباط بعد از نیازهای فیزیولوژیک و امنیت مهم ترین نیاز بشر است که با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی مانند بازاریابی دیجیتال برای آن فراهم شده است.

این نیاز ارتباطی همان چیزی بوده که بعد از کشف علمی آن، کمپانی ها توانستند علاوه پیدا کردن محبوبیت، از آن برای درآمدزایی نیز استفاده کنند.

ولی ماجرا به همینجا ختم نمی شود. دنیای دیجیتال امروز به یک غول ارتباطی تبدیل شده که نه فقط نیاز ها را برطرف می کند، که نیاز آفرینی هم می کند؛ شرکت ها با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال چیزی را می فروشند که مشتری به آن نیازی ندارد و با ساخت تصور زندگی با کیفیت تر به همراه یک محصول، می توانند آن را به فروش برسانند.

ترکیب این نیاز های روانشناختی با علم روز بازاریابی، این امکان را فراهم کرده تا بتوان پیام درست را در لحظه درست و در مکان مناسب به دست مخاطب هدف مشخص رساند. این یعنی فروش بدون درگیر شدن با مکان های فیزیکی بیشتر و سهولت برای انتخاب مشتری.

یعنی حداکثر بهره وری.

بخش دیجیتال مارکتینگ مثلث

مجموعه تبلیغاتی مثلث توسط بخش دیجیتال مارکتینگ خود به دنبال رونق دادن به کسب و کار هایی است که می خواهند مشتری خود را در فرایندی پیچیده تر ولی ارزان تر پیدا کنند. مشتری ای که برای رسیدن به خدمات یا محصول مورد نظرش راه های بسیاری را در اینترنت تجربه می کند و درباره کیفیت و ارزش آن به راحتی تصمیم می گیرد.

اینترنت به سرگرمی و علاقه مندی ما برای حضور در آن و برای ارائه هر آنچه که بتوان تصور آن را کرد تبدیل شده است. دیجیتال مارکتینگ به ما کمک می کند تا بتوانیم به مشتریانمان برای رسیدن به اهداف خاص خود و بر اساس نیاز های خاص ایشان عملیاتی متفاوت را در آن طرح ریزی و اجرا کنیم.

شرکت هایی که ما افتخار همکاری با آن ها را در حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته ایم به این موضوع آگاه می شوند که می توانند با برنامه ریزی دقیق تری به هدف مشخص رسید و هزینه ها را نیز در مقایسه با بازخورد مالی متناسب کرد.

ما می خواهیم که با استفاده از روش های نوین دیجیتال مارکتینگ و با حداقل هزینه به حداکثر مخاطب دسترسی پیدا کنیم؛ نمی خواهیم مخاطب را از خود فراری بدهیم، وقتی که او نمی خواهد کسی را ببیند و سکوت داشته باشد، جلوی چشمانش به عنوان مزاحم دیده شویم!

دنیای دیجیتال (اینترنت، تلفن های همراه و …) ابزاری بسیار وسیع برای رساندن پیام به دست مخاطب است. البته که اینترنت و اطلاعات همیشه در دسترس هستند ولی حجم آنها آنقدر زیاد است که مخاطب دیگر وقتی برای دیدن بنر شما در سایت های فروش نمی گذارد. اما همچنان مخاطب ما به دنبال چیزی می گردد و این نقطه ای است که ما پیام مشتریمان را به او خواهیم رساند!

مخاطب متصور ما منفعل نیست و ما نیز با رصد کردن فعالیت ها و خواسته های او در دنیای بزرگ اینترنت و شبکه های اجتماعی راهی برای رساندن پیام خود به مشتری خواهیم یافت.

هزینه های دیجیتال مارکتینگ مهمترین مزیت استفاده از آن نیست. درست است که در مقایسه با اجرای چندین بیلبورد چند صد میلیونی، دیجیتال مارکتینگ راه های بسیار ارزانتری برای رسیدن به همان میزان مخاطب را دارد. ولی مزیت بزرگتر آن اثربخشی آن و درگیری مخاطب با پیام است. در دنیای دیجیتال مخاطب انتخاب می کند که با شما آشنا بشود یا خیر و خود این یعنی برد چون در بین دو گزینه اصلی انتخاب مخاطب قرار گرفته اید. درصورتی که بیلبورد ها چون بالاجبار جلوی چشمان مخاطب قرار می گیرند حتی تاثیر منفی نیز دارند و برای جبران این تاثیر شرکت های تبلیغاتی با تکنیک های بسیار پیچیده تر جذب مجبور به درگیر کردن مخاطب هستند که همیشه نیز موفق نیستند.

بخش های مختلف فعالیت مجموعه تبلیغاتی مثلث

· طراحی گرافیک دیجیتال و شخصی سازه شده

· موشن گرافی و اینفوگرافی

· سئو سایت

· طراحی سایت

· ایمیل مارکتینگ

· تولید محتوای فضای دیجیتال

· کنترل محتوا

· افزایش ترافیک ارگانیک سایت

· کمپین های تبلیغاتی دیجیتال

· فروش مستقیم به خریدار

· کاهش قیمت در لید و افزایش ایمپرشن

· پروموشن با ابزارهای گسترده

· حفظ رکورد های رجوع به سایت

فعالیت ها و ابزارهایی که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.  تولید محتوا، استراتژی محتوا، سئو سایت، ایمیل مارکتینگ و …. از نمونه ابزار های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند.

بازاریابی دیجیتال به مجموعه ابزارها و فعالیت هایی اطلاق می شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب سایت، اینترنت، موبایل، شبکه‌ های اجتماعی و …) مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

یکی از اصلی ‌ترین شیوه ‌های خرید مردم، خرید در فضای آنلاین (مجازی یا الکترونیک) است، فضایی که امروز بیشتر وقتشان را صرف آن می ‌کنند. علم بازاریابی همواره به ارتباط با مخاطبان در بهترین مکان و زمان تاکید دارد پس جایی که مردم بیشتر وقتشان را صرف آن می کنند، بهترین جای ملاقات شما با آنهاست. دیجیتال مارکتینگ به تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغات که از مجاری‌ دیجیتال مانند وب ‌سایت ها، موتورهای جستجو، رسانه ‌های اجتماعی، ایمیل، برنامه ‌های موبایل و … استفاده می‌کند، گفته می ‌شود.

خدمات بخش دیجیتال مارکتینگ مجموعه تبلیغاتی مثلث

· برگزاری جلسه مشاوره و شناسایی نیازهای شما

· بررسی بازار شامل: تجزیه و تحلیل وضعیت کسب و کار شما، بررسی جایگاه برند و محصولاتتان در بین مخاطبین هدف، شناسایی و آنالیز رقبا و فعالیت های بازاریابی دیجیتالی ‌شان و بررسی  SWOT

· شناخت و تعریف مخاطبان هدف

· تعیین و تنظیم اهداف

· تدوین استراتژی

· طراحی و برنامه ‌ریزی استفاده اثربخش از ابزارهای راهبردی (رسانه‌ ها) دیجیتال مارکتینگ

· تدوین بودجه

· اجرا

· تنظیم گزارش ماهیانه از آنالیز نتایج و روند اجرایی پروژه



خدمات در حوزه دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال):

۱. طراحی وب ‌سایت‌ های داینامیک (شخصی، شرکتی، فروشگاهی و …) با گرافیک بدیع و به صورت  Full Responsive

۲. انجام فعالیتهای سئو سایت  (SEO)برای حضور شرکتها در صفحه اول گوگل

۳. طراحی، مدیریت و ایجاد کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

۴. تبلیغات هدفمند در بستر فضای مجازی و وب‌ سایت‌ های مطرح و تعریف کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

۵. بازاریابی محتوا (Content Marketing) با قابلیت تولید و نشر ویدیو، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و …

۶. بازاریابی از طریق ارسال ایمیل (Email Marketing) و اس ام اس انبوه  (SMS Marketing)

۷. تولید انواع اپلیکیشن ‌های تخصصی موبایل و سی ‌دی‌ های چند رسانه ای

ü تیزر تبلیغاتی

تولید فیلم کوتاه تبلیغاتی با هدف تحریک ذهن مخاطب در کوتاه ترین زمان ممکن

مستند سازی با خلاقانه ترین و به روز ترین شیوه های اجرایی

با استفاده از تجارب و دانش و اطلاعات هنرمندان حرفه‌ ای در حوزه‌ های ایده ‌پردازی، طراحی و تدوین فیلم ‌نامه، کارگردانی، تصویربرداری، بازیگری، گویندگی، آهنگ‌ سازی و متخصصین کامپیوتر گرافیک (cg) تولید نمایید.

ü فیلم صنعتی، مستند صنعتی

امروزه، فیلم ‌های صنعتی به علت معرفی توانمندی ‌ها و فناوری های شرکت ها، نقش بسیار مهمی در صنعت تبلیغات و روابط عمومی ایفا می ‌نمایند. این فیلم‌ ها که با معرفی و نمایش دقیق خطوط تولید، ماشین‌ آلات، آزمایشگاه ‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه و محصولات کارخانجات صنعتی شکل می‌گیرند، ضمن تاثیرگذاری بالا قابلیت پخش به صورت رپورتاژ آگهی در تلویزیون را نیز دارا می باشند. از کارکرد های دیگر فیلم ‌های صنعتی می‌ توان به پخش آنها در مناسبت های خاص، سمینارها و نمایشگاه ‌ها اشاره نمود.

خدمات مجموعه تبلیغاتی مثلث در حوزه تولید و پخش

۱. تولید تیزرهای تبلیغاتی رادیویی

۲. تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی (رئال-انیمیشن، تلفیق رئال و انیمیشن)  (TVC)

۳. تولید فیلم ‌های صنعتی تبلیغاتی از خط تولید کارخانه ‌ها و مراکز صنعتی

۴. تولید رپورتاژ آگهی‌ های تبلیغاتی برای پخش از شبکه ‌های تلویزیونی

۵. تصویربرداری از همایش‌ ها و مناسبت ها  (Event)

۶. تولید ویدیوهای تبلیغاتی برای شبکه‌ های اجتماعی  (Video Marketing)

۷. تولید موشن گرافیک‌ برای فضای مجازی

ü گرافیک

طراحی و تولید برند بوک

برند بوک (راهنمای برند) سندی است که شیوه به کارگیری تمامی عناصر یک برند و مرتبط با آن را به صورت دقیق و یکپارچه مشخص می سازد. برند بوک شامل همه چیز از طراحی لوگو و چگونگی استفاده از آن، طراحی اوراق اداری، استفاده از فونت ‌های مجاز و کاربردی و تایپوگرافی، رنگ های اصلی و مجاز و رنگ های مکمل و ثانویه، راهنمای چگونگی استفاده از تصاویر و شیوه های تصویرسازی، به کارگیری آیکون ‌ها، ظاهر وب سایت و صفحات اجتماعی، متن و لحن پیام، ارتباطات افراد با مخاطبین، پوشش و لباس کارمندان و … می باشد. همچنین کتابچه برند یک راهنمای ضروری برای گرافیست‌ ها و طراحان برای خلق آثار تبلیغاتی یکپارچه و با وحدت رویه می باشد.

به طور کلی انجام هرگونه فعالیت های تبلیغاتی، بدون توجه به هویت برند، عناصر و ارزش های برند، موجب اغتشاش تصویر برند در ذهن مخاطبین می گردد که این مورد اهمیت برند بوک و استفاده از آن را مشخص می نماید. واحد طراحی گرافیک شرکت مثلث با سابقه طراحی ده ‌ها آرم و برند بوک برای شرکت های بزرگ ایرانی را داشته است و متعاقب آن طی این سال ها به فعالیت های تبلیغاتی بعدی ایشان پرداخته است.

طراحی یکپارچه کمپین های تبلیغاتی (بازاریابی دیجیتال)

یکی از خدمات اصلی واحد گرافیک مجموعه تبلیغاتی مثلث، طراحی یکپارچه کمپین های تبلیغاتی، توسط اتاق فکر این واحد می باشد. این مهم پس از انجام تحقیقات بازار و تدوین برنامه بازاریابی و با روشن شدن مخاطبین هدف و شعارهای محوری و توسط گروه مطالعات بازار مجموعه تبلیغاتی مثلث و یا اطلاعات منتقل شده از سوی مشتری در جلسات فی ما بین شکل می گیرد و نتایج آن به اتاق فکر مجموعه مثلث جهت ارائه کار خلاقانه منتقل می گردد.  

اتاق فکر  مثلث پس از دریافت کامل موضوع، تلاش دارد با ایجاد وحدت رویه در طراحی، کمپین تبلیغاتی موفقی را که مطابق با اهداف بازاریابی هر شرکت می باشد به بهترین وجه و با استفاده از تمامی رسانه های اصلح و تاثیرگذار به تصویر بکشد.

بدیهی است این کمپین یکپارچه که از رسانه ‌های مختلفی چون تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد، روزنامه و مطبوعات، شبکه ‌های اجتماعی و … بهره می‌ برد به سبب اینکه دارای یکپارچگی و انسجام در شیوه طراحی، شعار و گرافیک می باشد، تاثیر بسیار بالایی را ایجاد می کند و بینندگان با مشاهده هر رسانه تبلیغاتی به یاد بقیه رسانه‌ ها می افتند و این رسانه‌ ها با هم افزایی، اهداف کمپین را با قدرت و سرعت بیشتری پیش می برند.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha