۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
بزرگترین چالش کارگران صنعت زغال درآمد بسیار پایین است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بزرگترین چالش کارگران صنعت زغال درآمد بسیار پایین است

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بزرگترین چالش کارگران صنعت زغال را درآمد بسیار کم و کار دشوار عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با شورای کارگری معادن زغال سنگ کرمان به بیان تفصیلی مشکلات صنعت زغال کشور و استان کرمان در سطح ملی و استانی پرداخت و بیان کرد: بزرگترین چالش  صنعت زغال این است که کارگران با درآمد بسیار کم و سختی بسیار زیاد کار می کنند.

محمد رضا پورابراهیمی با تاکید بر اینکه صنعت زغال سنگ بدون متولی رها شده است و این امر چالش های زیادی برای بخش های مختلف ایجاد کرده است از جمله چالش های ایجاد شده برای پنج هزار کارگر مظلوم مشغول به کار این صنعت در کرمان است.

وی بیان اینکه برای حل مشکلات کارگران زغال سنگ تصمیمات فرا وزارتخانه ای باید اخذ شود که یک بخش آن در وزارت تعاون و بخشی در صمت اقتصاد و سایر وزارتخانه ها است که باید همه کمک کنند تا این صنعت بتواند با اقتدار کار خود پیش ببرد و مشکلاتش به حداقل برسد.

پورابراهیمی به سر فصل مهم مربوط به تعریف ماده هفت قانون کار موضوع خلاء های بیمه ای کارگرانی که طی سال های گذشته به دلیل عدم نظارت دولت در حوزه کارفرمایی با کسری سنوات روبرو شدند و سوم ضریب سختی کار برای تسریع در زمان بازنشستگی به عنوان سه مشکل اصلی کارگران زغال سنگ کرمان نام برد.

وی ادامه داد: به طور قطع در این سه محور بخشی در حوزه دولت قانون گذاری مجلس و بخشی در تصمیمات توافقی بین مجموعه های مختلف قابلیت اجرایی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تصور بر این است با اهتمام جدی که در مجموعه های مختلف امروز پیش آمده و حضور وزرای با انگیزه و جوان در دولت آیت الله رئیسی حل مشکلات صنعت زغال کشور امکان پذیر است.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع تر با محوریت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و هماهنگی دستگاه های اجرایی خبرهای خوبی را در این بخش و در تحولات صنعت زغال شاهد باشیم و مشکلات کارگران به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha