۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
تسهیل روابط میان مجموعه های اقتصادی، تجاری ایران و اتریش

تسهیل روابط میان مجموعه های اقتصادی، تجاری ایران و اتریش

نشست همکاری‌ های اقتصادی ایران و اتریش با حضور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و «کریستوف گراب مایر»، رئیس دفتر بازرگانی اتریش برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در این نشست با اشاره به سابقه طولانی روابط تجاری ایران و اتریش گفت: در دولت سیزدهم، عزم جدی برای گسترش روابط تجاری، دیپلماسی و اقتصادی وجود دارد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را به طور ویژه دنبال می کند.

وی افزود : هدف از برگزاری این نشست، تسهیل روابط میان مجموعه های اقتصادی، تجاری ایران و اتریش است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: به صورت رسمی از سفیر اتریش برای بازدید حضوری و میدانی هلدینگ های زیر مجموعه شرکت شستا دعوت می کنیم.

فروزان خاطرنشان کرد: پیش نویس تفاهم نامه همکاری  در حوزه فعالیت های مرتبط با وزارتخانه و کشور اتریش آماده است که امیدواریم امضاء شده و عملیاتی شود.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های شستا آن را بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور دانست و تشریح کرد: شستا در بورس تهران ثبت شده و ۱۲ درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد که دارای ۸ هلدینگ سرمایه گذاری تولیدی، صنعتی و اقتصادی است.

مدیرعامل شستا، به ظرفیت های درونی این شرکت در سرمایه گذاری و ایجاد پروژه های عظیم اقتصادی اشاره کرد و گفت: در شستا، عددی بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، برنامه ریزی شده است که هم اکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم.

رستمی، پروژه های توسعه ای را از مهمترین موضوعات شستا دانست و با اشاره به برخی از هلدینگ ها بزرگ شستا، گفت:  تاپیکو، بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی شستا است که در آن تمام محصولات پتروشیمی تولید  و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

وی افزود: دومین هلدینگ بزرگ شستا، هلدینگ دارویی تامین (تیپیکو) است. ۴۰ درصد از تولیدات دارویی کشور ایران و ۷۰ درصد از مواد اولیه صنعت دارویی در این هلدینگ تولید می شود. ما در این دو هلدینگ بزرگ پروژه های توسعه ای بسیاری داریم. نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد یورو سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است و تلاش داریم در اجرای این پروژه ها زمینه همکاری با شرکت های اقتصادی اتریشی را هم فراهم سازیم. همچنین هلدینگ سیمانی شستا با در اختیار داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار سیمانی کشور و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حال بزرگ ترین توان حمل بار در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، از دیگر ظرفیت های شستا برای همکاری با شرکت های اتریشی است.

کریستوف گراب مایر مستشار بازرگانی سفارت اتریش در این نشست با اشاره به اراده جدی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اتریش گفت: دیدار امروز مدیران هلدینگ‌های اقتصادی شستا و گفت ‌و گو با آن‌ها، نشان اعتماد جمهوری اسلامی ایران به کشور اتریش است، ما نیز تمایل داریم همکاری اتریش و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی توسعه دهیم.

وی گفت: مدیران بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی در این نشست حضور دارند و لازم است با گذاشتن زمان مناسب، همه مسائل و پیشنهادات بررسی شده و در پایان زمینه همکاری مناسب فی مابین شرکت های ایرانی و اتریشی فراهم شود.

مستشار بازرگانی سفارت اتریش تشریح کرد: با شناختی که از شستا به عنوان یک ابرهلدینگ اقتصادی با حوزه فعالیت متنوع پیدا کردم مطمئن هستم این موضوع سخت نخواهد بود که ما بستر لازم برای ایجاد ارتباط با شرکت های اتریشی را فراهم کنیم، ما در اتریش هلدینگی با این تنوع نداریم اما شرکت های بسیاری داریم که می توانند به تفکیک موضوع فعالیت با شستا همکاری کنند.

وی افزود: من به عنوان نماینده اقتصاد و صنعت اتریش، بسیار خوشحال هستم که زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را فراهم کنیم،   پیش از این همکاری های بسیار عظیمی را فی ما بین شرکت های اتریشی و ایرانی داشتیم اما به دلایلی این روابط در حال حاضر کم رنگ شده است که امیدواریم با برگزاری نشست ها، سطح این همکاری ها ارتقا یابد.

مستشار بازرگانی سفارت اتریش اظهار داشت : درخواست دارم مسائل و پیشنهادات به صورت جزئی و مکتوب به ما منتقل شود تا در ارتباط با شرکت های اتریشی، آن ها را طرح کرده و نتایج را در اسرع وقت انتقال دهیم.

کد خبر: ۱۱۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha