۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت‌ها سهم می‌خرند و در زمان صعودی شدن بازار آن‌را می‌فروشند
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت‌ها سهم می‌خرند و در زمان صعودی شدن بازار آن‌را می‌فروشند

تبریز- نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمت‌ها سهم می خرند و در زمان صعودی شدن بازار آن‌را می‌فروشند.

به گزارش بازار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص وظایف دولت در قبال بورس و سهامداران اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازارهای مالی، بحث نظارت است در همین راستا مجلس به صورت مرتب از دولت گزارش می گیرد و مشکلات در این راستا را پیگیری و درمورد آن از دولت سوال می کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مراقبت از سرمایه های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و گفت: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بورس است البته نوسانات همیشه در بورس وجود دارد البته سقوط سرمایه ها برای سهامداران آزاردهنده است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر اینکه ثبات دهی و امنیت و آرامش بخشی به بورس وظیفه اصلی دولت است گفت: سهامداران حقوقی و حقیقی و بازارگردان ها باید به موقع به وظایف خود عمل کنند نه اینکه برخی سهامداران حقوقی در زمان سقوط قیمتها، سهام بخرند و در زمان صعودی شدن قیمتها، سهام ها را بفروشند چراکه این کار اجحاف در حق سهامداران حقیقی و خرد است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس باید این مسائل را مدیریت کند اظهارکرد: اگرچه در چند ماه گذشته در کل شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم اما سرمایه مردم سیر نزولی داشت لذا دولت باید مراقب باشد تا شرکت ها به صورت صوری رشد نکنند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: درست است که بورس خیلی به صورت بخشنامه ای و دستوری اداره نمی شود اما از آنجایی که صیانت از سرمایه مردم در بورس وظیفه دولت است لذا تعریف برنامه و چارچوب هایی برای آن ضروری است.

کد خبر: ۱۱۸٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ورشکسته ومالباخته IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 0
      یکساله ریزش تموم نشدفروش اوراق مردم رو توبورس به خاکسیاه نشونده تاکی چقدر وام وقسط وقرض مثل آوار وزلزله روسرم خراب شده پولهامم تو بورس یک چهارم
    • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      خدایا اگر میشد زمونه به عقب برمیگشت پولمو دلار میخریدم ولی هرگززززززززززز ززز وارد بورس نمیشدم.عمرم نصف شد.
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      مجلسی ها یه تکونی به خودتون بدید چرا خوابین رسیدگی کنین به بورس البته اگر حقوقی شرکت ها نباشبد