۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
فعالان اقتصادی نباید دغدغه‌ای جز کار تولید و صادرات و ارزآوری داشته باشند
رئیس کل دادگستری استان همدان:

فعالان اقتصادی نباید دغدغه‌ای جز کار تولید و صادرات و ارزآوری داشته باشند

همدان - رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: فعالان اقتصادی نباید دغدغه‌ای جز کار تولید و صادرات و ارزآوری داشته باشند و باید حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمدرضا عدالتخواه ظهر پنج شنبه در راستای پیگیری مشکلات فعالین اقتصادی و بررسی موانع پیش‌روی صادرکنندگان استان و در استمرار بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی و شرکت‌های خصوصی از  چند شرکت بازرگانی، پایانه صادراتی، کارگاه‌های تولیدی سفال و کارخانجات شهرستان بهار و بخش لاجین بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان همدان در این بازدید بیان کرد: در راستای بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی فعالین اقتصادی از واحدی‌های تولیدی و بنگاه‌هایی تجاری شهرستان بهار و بخش لالجین بازدیدی به عمل آمد و پای درد دل تولید کنندگان و فعالین اقتصادی نشستیم چراکه بخشی از مشکلات آنان مربوط به دستگاه قضایی است که تدابیر خاصی در جهت تسهیل رسیدگی دعاوی آنان با طراحی و ایجاد مجتمع تخصصی اقتصادی و حذف هزینه‌های دادرسی اتخاد شد.

وی ادامه داد: بخش دیگر مشکلات فعالان اقتصادی بیشتر مربوط به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و باید جلساتی برای پیگیری این موضوعات تشکیل شود تا اگر مشکل در استان قابل رفع است پیگیری شود در غیراینصورت آن دسته از مشکلات که نیاز به پیگیری از طریق دولت و قوه قضائیه دارد احصا شده و برای حل مشکلاتشان پیشنهاداتی ارائه بدهیم تا این افراد با فراغ بال بیشتری بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه بدهند و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بتوانند نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه فعالان اقتصادی نباید دغدغه‌ای جز کار تولید و صادرات و ارزآوری داشته باشند، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد مجتمع قضایی، نیازمند ایجاد قوانین حمایتی هستیم تا افراد در صورت بروز مشکل بتوانند فعالیت تخصصی خود را با سرعت از این مجتمع در یک محیط علمی، تخصصی و با حضور قضات مجرب پیگیری کنند.

عدالتخواه در ادامه بیان کرد: یکی از پیشنهادات در خصوص تغییر در قوانین و مقررات، تسهیل در تعیین محل طرح دعوا در پرونده‌های تجار در زمان بروز مشکل حقوقی است که فرد صرف نظر از اینکه قرارداد حقوقی در آن منطقه تنظیم شده یا طرف پرونده ساکن آن محل باشد یا خیر بتواند در محل شرکت و یا اقامتگاه‌ تاجر طرح دعوا کند؛ به عبارت دیگر محل اقامت خواهان «فعال اقتصادی» موجب ایجاد صلاحیت محلی برای آن مرجع قضایی شود تا اصل سرعت در اقدامات تجاری بهتر رعایت شود.

وی با اشاره به درخواست مسئول گلخانه صنعتی در خصوص جذب و اشتغال زندانیان بیان کرد: در این گلخانه مسئولین مربوطه تقاضا داشتند به علت حجم بالای کار گلخانه از زندانیانی که رأی باز و بازاجتماعی شده و نیز معتادان بهبودیافته به عنوان کارگر مشغول به کار شوند در همین راستا پیش‌بینی شد کارگروهی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب، مددکار اجتماعی زندان‌ها و فعالان اقتصادی تشکیل شده تا زمینه اشتغال آن دسته از زندانیانی که بازاجتماعی شده یا محکومیتشان پایان یافته و علاقه‌مند به کار و اشتغال هستند، فراهم شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      سلام دولت فعلا هیچ کاری برای گرانی نکرده الان فقط دولت دارد کمر مردم رو میشکند پدرمون در اومد دولت فکری به حال مستاجران چرا نمیکنید