۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
انحصار بازار خودرو با مصوبه مجلس شکسته می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

انحصار بازار خودرو با مصوبه مجلس شکسته می‌شود

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با مصوبه مجلس قفل انحصار بازار خودرو شکسته و قیمت‌های کاذب و حبابی خودروها، متعادل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره تصویب واردات مدیریت شده خودرو در صحن علنی مجلس، گفت: شاید مصوبه روز گذشته مجلس نظر کمیسیون صنایع و معادن و طراحان طرح را تامین نکند اما گامی روبه جلو برای آزادسازی واردات خودرو است زیرا در سال‌های گذشته، واردات خودرو به دلایل مختلف مانند محدودیت ارزی ممنوع بود اما در حال حاضر و با مصوبه مجلس راهکاری برای تامین ارز مورد نیاز واردات در شرایط تحریمی فراهم شده است. با این راهکار قفل انحصار بازار خودرو شکسته و قیمت‌های کاذب و حبابی خودروها، متعادل می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره واردات خودرو فتح باب مناسبی برای از بین بردن فضای سخت حاکم بر ممنوعیت واردات خودرو است، افزود: هرچند با مصوبه مجلس، خودرو به میزان محدود وارد کشور می‌شود اما این امر منافع مافیا و دلالان فعال در این حوزه را با حذف انحصار به خطر انداخته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: نیروی کار ارزان، انرژی به نرخ ریالی و وجود صنایع فولادی و توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان مزیتی برای خرید قطعه از ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از کشورها به دلیل تناسب اقلیمی، قیمت مناسب خودروهای ایرانی در این کشور(به دلیل اختلاف ریال و نرخ ارز) و... خودروهای تولید ایران را وارد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه قطعه‌سازی برای صادرات قطعه داریم، تصریح کرد: مصوبه مجلس مشوق خوبی برای قطعه‌سازان است تا با فعال کردن خطوط تولید، تیراژ تولید و کیفیت را افزایش دهند تا محصولات خود را صادر کنند. کیفیت برخی قطعات تولید داخل با قطعات ساخت سایر کشورها برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه با مصوبه مجلس بخشی از ظرفیت بلااستفاده قطعه‌سازی‌ها فعال می‌شود، توضیح داد: به طور مثال چین قطعات بسیاری از خودروهای برند دنیا را تولید می‌کند در حالی که این خودروها در چین تولید نمی‌شود.

کد خبر: ۱۱۸٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha