۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
جلسه شامگاهی برای تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارمندان دولت| آیا فرصت ۴۵ روزه تمدید می‌شود؟
اختصاصی بازار|

جلسه شامگاهی برای تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارمندان دولت| آیا فرصت ۴۵ روزه تمدید می‌شود؟

جلسه تدوین لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت امشب و در راس ساعت ۲۲ برگزارشده و قرار است این لایحه در این جلسه تعیین تکلیف شود.

به گزاری خبرگزاری بازار - طرح ساماندهی استخدام کارمندان دولت پیرو پیچیدگی در نوع قراردادهای منعقد شده، مدتهاست در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و اما هنوز این طرح به صحن علنی مجلس ارائه نشده است.

این کمیسیون به دلیل تشکیل دولت سیزدهم و ارائه نقطه نظرات این دولت در تدوین طرح، بررسی طرح مذکور را موکول به اخذ نظرات دولتمردان کرد. از این رو پس از تشکیل دولت و جلسات پیرامون این مسئله،دولتمردان از نمایندگان مجلس ۴۵ روز فرصت خواستند تا لایحه ساماندهی  استخدام کارمندان دولت را به صحن مجلس ارائه کنند.

اما چند هفته‌ای است که فرصت ۴۵ روزه دولت به اتمام رسیده و همچنان خبری از ارائه لایحه پیشنهادی وجود ندارد.

با این حال رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هفته گذشته به خبرنگار بازار گفته بود که پیش نویس این لایحه پیرو هماهنگی دولت و مجلس به زودی به کمیسیون اجتماعی ارائه خواهد شد. اما با این حال این لایحه در هفته جاری هم به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال نشد لذا این مسئله به خودی خود گویای این است که اختلاف نظرات پیرو تدوین این لایحه زیاد بوده و البته برخی از نمایندگان هم منابع مالی این طرح را مانع اصلی آن می دانند.

با این حال عباس گودرزی، رئیس کمیته بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس در زمینه تاخیر در ارائه این لایحه پیش تر به خبرنگار بازار گفته بود؛ توافق کمیسیون اجتماعی و معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور این بود که ظرف ۴۵ روز طرحی که ما پخت و پز کرده بودیم و آماده شده بود را در قالب لایحه تهیه و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهند.

وی افزود: در سطح کلان این مسئله بین سازمان اداری و استخدامی و کمیسیون اجتماعی تفاهم و توافق وجود دارد منتها وقتی موضوع به سطوح کارشناسی می‌رسد بحث های دیگری شکل می گیرد از جمله اینکه آیا شرکت‌های تامین نیروی انسانی بمانند و یا کلا حذف شوند و یا آیا باید تغییراتی در روند کارشان ایجاد شود و یا اینکه آیا نیروهای موجود در واقع تحت قانون کار به کارگیری شوند و ادامه خدمت دهند و آیا از طریق آزمون این ها جذب دستگاه ها شوند و همچنین آیا باید آزمون اختصاصی برای این افراد در نظر گرفته شود، لذا مواردی از این قبیل باعث شده تا این مسئله به تعویق بیافتد.

با این حال هستند نمایندگانی که علت کار را در جایی دیگر می جویند و تاکید دارند که این طرح به سرانجامی نخواهد رسید.

جبار کوچکی نژاد، سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار بازار می گوید: مبحث طرح ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت  باید در لایحه بودجه مد نظر قرار گرفته و بررسی شود چراکه اگر ما هر طرحی در این زمینه ارائه دهیم مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی خواهد بود.

اما این پایان ماجرا نبوده و پیرو پیگیری های خبرنگار بازار از مجلس ظاهرا اخبار تازه ای  در زمینه ارائه این لایحه به صحن علنی به گوش می رسد.

نماینده ای که  نخواست نامش فاش شود درباره مذاکرات تازه مجلس و دولت پیرو تدوین لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت که امشب و در راس ساعت ۲۲ قرار است جلسه برای این مسئله با معاون اداری و استخدامی رئیس جمهور برگزار شده و در زمینه این لایحه، تعیین تکلیف و نقطه نظرات جمع بندی شود.

این نماینده همچنین گفت که اگر در این جلسه به جمع بندی لازم دست پیدا نکنیم، کمیسیون طرح خود را به صحن علنی ارائه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha