۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
رفع قوانین دست و پاگیر تولید در زنجان از مطالبات مهم فعالان اقتصادی است
رئیس سازمان صمت زنجان:

رفع قوانین دست و پاگیر تولید در زنجان از مطالبات مهم فعالان اقتصادی است

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان بر لزوم رفع موانع تولید و اشتغال در استان تاکید کرد و گفت: باید قوانین دست و پاگیر تولید مورد تاکید قرار گیرد. 

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه فعال شدن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، راکد و نیمه راکد از مطالبات صنعتگران و تولید کنندگان استان زنجان است،گفت: بخشی از مطالبات مربوط به طرح ها و واحدهایی است که مشکلاتی غیر از مسائل مالی، مانند تامین اجتماعی و محیط زیست دارند.

وی اظهار کرد: بازگشت استرداد مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صادراتی، تعیین تکلیف نهایی نحوه رفع تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت خاک معدنی و تعیین تکلیف نحوه تسویه مطالبات بخش خصوصی از شرکت‌های دولتی  از جمله مطالبات استان است. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها به ریاست استاندار برگزار می‌شود و با تفویض اختیاراتی که به استانداران شده است، وضعیت بهتر شده و استانداران این اختیار را دارند مشکلاتی را که در حیطه اختیارات استان باشد با مصوبه کارگروه  تسهیل که توان اجرا دارد رفع کنند و نیازی به ارجاع به مرکز نباشد. 

فغفوری تاکید کرد: بخشی از مطالبات  استان تامین پروژه های ایجادی، توسعه‌ای و  تکمیلی طرح های مهمی است که در اقتصاد  استان تاثیرگذار هستند و به علت تامین منابع مالی، نیمه تمام مانده است و خوشبختانه طی سالجاری ۲۱  واحد تولیدی تعطیل در استان وارد چرخه تولید شده است. 

وی افزود: تعریف پروژه‌های جدید که اجرای آنها به خاطر پتانسیل‌های خود استان، بسیار مهم است و می تواند در توسعه صنعتی معدنی استان تاثیرگذار باشد بخش دیگری از مطالبات استان است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: طرح توسعه‌ای معدنی مستقر در ماهنشان، احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی و تخصصی مانند شهرک صنعتی تخصصی قطعات بتون خدابنده و احیای معادن غیر فعال جزو مطالبات استان از رئیس جمهور است. 

فغفوری بر لزوم رفع موانع تولید و اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: باید قوانین دست و پاگیر تولید در استان مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha