۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
ایجاد اشتغال پایدار با تکیه بر ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی نمین
استاندار اردبیل خبرداد؛

ایجاد اشتغال پایدار با تکیه بر ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی نمین

اردبیل -عاملی، استاندار اردبیل گفت: در سایه تکمیل و بهره برداری از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی نمین ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل ممکن خواهد بود.

سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی نمین در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: واحدهای تعریف شده برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ایجاد اشتغال در سطح بالا را دارد و امیدواریم با تحقق این امر شاهد رونق چهره اشتغال و اقتصاد اردبیل باشیم.

وی با اشاره به اینکه وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه ویژه می تواند موتور محرکه اشتغال استان باشد، خاطرنشان کرد: ما با در نظر گرفتن مشوق های فراوان و ویژه درصدد جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای استقرار در منطقه ویژه اقتصادی نمین هستیم.

استاندار اردبیل به اعطای زمین رایگان برای احداث واحدهای تولیدی و صنعتی، طرح های معافیت گمرکی و ... در این منطقه اشاره کرد و گفت: معافیت گمرکی تا سقف  ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده، قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه صدور مجوز ساخت و پایان کار بصورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین است.

عاملی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی طبق تعریف قانونی به محدوده جغرافیایی  مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری های نوین در امر تولید و توسعه منطقه ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ما در اردبیل نیازمند ایجاد اشتغال پایدار برای جذب و بکارگیری بیش از ۷۰ هزار نفر نیروی بیکار هستیم، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت هایی همچون شهرک ها و نواحی صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری می تواند فرصت های اشتغال پایدار را در استان مهیا کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: برای تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و همچنین کم شدن تنگ نظری ها در حوزه های مدیریتی و اجرایی با مدیران دستگاه های مختلف نشست هایی را برگزار کردیم تا از آذرماه فرصت جذب سرمایه گذاری های کلان ر مناطق ویژه اقتصادی استان فراهم آید.

کد خبر: ۱۱۷٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha