۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
نگاه متفاوت دبیرخانه به مناطق آزاد و ویژه؛ ما متهم به برخی مسائل می شویم
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری عنوان کرد:

نگاه متفاوت دبیرخانه به مناطق آزاد و ویژه؛ ما متهم به برخی مسائل می شویم

کرج- دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری اظهار کرد: بعضا" دبیرخانه، مناطق آزاد و مناطق ویژه ما متهم به برخی از مسائل می شوند و ذهنیت هایی نسبت به فعالیت های ما برای برخی مدیران تصمیم گیر ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار بازار «سعید محمد» در نشست مشترک مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که روز یکشنبه در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، اظهار کرد: نمیدانم به چه دلیل اما فاصله بین دبیرخانه و مناطق ویژه زیاد است و دبیرخانه بیشتر وقت خود را معطوف به مناطق آزاد می کند.

بزگترین مشکل فعالان اقتصادی قوانین زائد و مقررات داخلی است
وی گفت: بزرگترین مشکل و معضل فعالان اقتصادی«تحریم های داخلی، قوانین زائد و مقررات تودرتو و نگاه های جزیره ای» بین بخش های اقتصادی کشور خودمان است. هر کس از زعم خود قانونی را طراحی و ابلاغ می کند که جلوی یک مشکلی را بگیرد، غافل از اینکه وقتی جامع و کامل به قوانین و مقررات نگاه نشود همین ابلاغیات باعث می شود در جای دیگر مشکلات و معضلات دیگر ایجاد شود.

ما نمی توانیم از دستگاه های دولتی شکایت کنیم
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری گفت: به علاوه اینکه دستگاه های اجرایی در خیلی از مواضع مواردی را خلاف آن ضوابط و قوانین متاسفانه ابلاغ می کنند که یکی از وظایف دبیرخانه این است که جلوگیری و پیگیری حقوقی کنیم.

وی با بیان اینکه ما از دستگاه های دولتی نمی توانیم شکایت کنیم، افزود: به عنوان مثال وقتی گمرگ به وظایف خود عمل نمی کند، نمی توانیم از آن شکایت کنیم اما اینکه بتوانیم در معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسائل را پیگیری کنیم و دستور پیگیری بگیریم، اقدامات لازم را انجام می دهیم.  

محمد گفت: ما نیاز به مدیران برنامه ریز داریم که شرایط جهانی را در نظر بگیرند و بتوانند شرایط را برای فعالان اقتصادی و آن ها را بر اساس استراتژی ها و راهبردهای منطقه هدایت کنند.

تذکر به مباحث کاری در چارچوب سلامت
وی افزود: متاسفانه برخی از مناطق ویژه همکاری لازم را در رساندن دیتاهای به روز به ما ندارند که این باعث می شود در جلساتی که در سطح بالا در دولت و مجلس برگزار می شود نتوانیم آنطور که باید و شاید از منافع دفاع کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری اظهار کرد: یکی از نکاتی هم که جای تذکر دارد، رعایت مباحث کاری اقتصادی در چارچوب سلامت کاری است.  با توجه به اینکه بعضا" دبیرخانه، مناطق آزاد و مناطق ویژه ما متهم به برخی از مسائل می شوند و ذهنیت هایی نسبت به فعالیت های ما وجود دارد، هر چند که خیلی از این ها شاید بر اساس چند مورد خاص در کشور ایجاد شده باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha