۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
قیمت‌گذاری دستوری در شرایط انحصار بازار خودرو، تناقض است| دولت راهبرد خود را مشخص کند
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

قیمت‌گذاری دستوری در شرایط انحصار بازار خودرو، تناقض است| دولت راهبرد خود را مشخص کند

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری در حالی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز قرار دارد یک تناقض است، دولت باید راهبرد خود را مشخص کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری به سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس بر اساس جداول بودجه ۱۴۰۰ مقرر کرد تا ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی تخصیص یابد، متأسفانه این بودجه در تهران بر اساس شاخص‌هایی که هیچ سنخیتی با نیازهای شهرستان‌ها و روستاهای محروم ندارد، تقسیم شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع مشکلات بسیاری را پیش پای استانداران، فرمانداران و حتی سازمان‌های برنامه‌و بودجه استانی قرار داده است؛ تقاضای ما از میرکاظمی این است که تدبیر کرده و تخصیص اعتبار در این خصوص را اصلاح کند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی و بورس کالا گفت: امسال در یک حرکت هماهنگ و مدیریت شده و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و نقش‌آفرینی صحیح برای نهادهای فعال سرمایه و سبدگردانان سرمایه‌گذار، زعفران ایران به قیمت واقعی خود رسید و با شکستن انحصار دلالان و دست‌های پنهان این محصول به بیش از هزار دلار رسید.

زنگنه تأکید کرد: مدیریت زعفران نشان داد که می‌توان با یک مدیریت هماهنگ و جایابی درست نهادها و پرهیز از بخشی‌نگری دست انحصارگران و مشارکت درست و به هنگام دولت و وزارت جهاد کشاورزی، اتفاقات خوبی را در حوزه صیانت از محصولات کشاورزی رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر دیگری در خصوص بازار خودرو گفت: دوگانه اقتصاد رقابتی و قیمت‌گذاری دستوری دوگانه صحیح نیست، حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری در حالی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز قرار دارد یک تناقض است، دولت باید راهبرد خود را مشخص کرده و نباید حمایت از سهامداران شرکت‌های خودرویی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شود و از سوی دیگر نباید سیاست‌های اشتباه، سهام شرکت‌های خودرویی و مردم سهامدار را دچار مشکل کند.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha