۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی؛ کاهش ۱۰۰میلیون دلاری در یک سال!
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد به بازار خبر داد

صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی؛ کاهش ۱۰۰میلیون دلاری در یک سال!

زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ میلیون دلار انواع گیاهان دارویی صادر شده است گفت: تا مهرماه جاری حدود ۱۰۰ تن زعفران به بازارهای جهانی ارسال کرده ایم.

بازار؛ گروه کشاورزی: حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت تولید و صادرات انواع گیاهان دارویی به خبرنگار بازار گفت: سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیون دلار انواع گیاهان دارویی صادر کرده ایم که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است و این کاهش مربوط به گیاه زعفران بوده که قیمت پایه صادراتی اش را پایین آوردیم.

زینلی افزود: به عبارت دیگر در سال ۹۸، ۵۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و سال قبل کاهشی ۱۰۰ میلیون دلاری را تجربه کردیم. آن هم به دلیل اینکه میزان صادرات زعفران مان نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار کاهش داشت.

سال ۹۹ ایران صادراتی به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار  در بخش زعفران رقم زد
وی خاطر نشان کرد: ارزش صادراتی زعفران ایران در سال گذشته ۱۹۰ میلیون دلار بوده است.

زینلی تصریح کرد: سال ۹۸ هر کیلو گرم زعفران در بازارهای بین المللی هزار و ۲۰۰ دلار به فروش می رفت و  سال گذشته  قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۵۸۰ دلار قیمت گذاری شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این وجود سال گذشته نسبت به سال ماقبل تر در حوزه انواع گیاهان دارویی هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی حدود ۷۰ درصد صادرات مان افزایش داشت.

تا مهرماه جاری ۱۰۰ تن زعفران به بازارهای بین المللی صادر کرده ایم
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص میزان صادرات زعفران در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال تا مهرماه حدود ۱۰۰ تن زعفران صادر کرده ایم و به نظر می رسد امسال قیمت زعفران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

وی افزود: این افزایش قیمت زعفران عمدتا به دلیل این است که مقدار تولید زعفران در کشور کاهش پیدا کرده است و لذا به نظر می رسد قیمت زعفران در بازارهای داخلی و خارجی به طور قابل توجهی افزایش یابد و مجددا جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد.
 

کد خبر: ۱۱۷٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha