۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
وضعیت یارانه انرژی در جهان
اتاق بازرگانی تهران منتشر کرد

وضعیت یارانه انرژی در جهان

گزارش وضعیت یارانه انرژی در جهان از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران منتشر شد.

به گزارش بازار، گزارش جدید آژانس بین‌ المللی انرژی تاکید می ‌کند که تا سال ۲۰۵۰ جهان برای جلوگیری از تاثیرات شدید تغییرات آب و هوایی به "جهش تاریخی سرمایه‌ گذاری در انرژی پاک" نیاز دارد. با این حال، سرمایه‌ گذاری‌ های انرژی پایدار گاهی با چالشی سخت مواجه می‌ شوند، زیرا قیمت‌ها یا مالیات‌های تنظیم‌شده به نفع سوخت‌ های فسیلی است.

این انحرافات بازار، مانعی برای آینده انرژی پاک ‌تر است و آژانس بین ‌المللی انرژی مدت‌هاست از تلاش‌ های بین ‌المللی برای حذف تدریجی آنها حمایت می‌ کند. رهبران گروه ۷ در اجلاس اخیر خود مجدداً بر تعهد خود برای حذف یارانه‌ های سوخت فسیلی ناکارآمد تا سال ۲۰۲۵ تاکید کردند و از همه کشورها خواستند به تعهد مزبور بپیوندند زیرا با شناسایی منابع مالی قابل توجه، می‌ توان در سطح جهانی از گذار انرژی حمایت کرد.

برآوردها در رابطه با روند یارانه‌ های مربوط به سوخت‌ های فسیلی در سطح جهان حاکی از کاهش کل یارانه مزبور در سال ۲۰۲۰ به دلیل افت بهای نفت و همچنین کاهش مصرف ناشی از همه‌ گیری کووید است و با توجه به روندهای اخیر، همچنان نگرانی در خصوص آغاز مجدد روند افزایشی یارانه سوخت وجود دارد. در این میان برخی اقتصادها از فرصت کاهش قیمت انرژی در سال ۲۰۲۰ برای کاهش یا حذف یارانه اقدام کردند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

دریافت فایل کامل گزارش

کد خبر: ۱۱۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha