۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
لزوم تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان| برنامه چهار ساله با رویکرد اقتصادی تدوین شد
استاندار همدان تاکید کرد؛

لزوم تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان| برنامه چهار ساله با رویکرد اقتصادی تدوین شد

همدان- استاندار همدان خواستار توجه دستگاه های اجرایی استان همدان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه ترین زمان به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قاسمی فرزاد بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات شورای دولت استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای پیش روی مناسب طرح سرشماری در شهرستان همدان، مطرح کرد: در این شهرستان تمام امکانات به کار گرفته شده و تقاضا داریم مهلت سرشماری تمدید شود تا آمارهای مربوطه را تکمیل کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه تلاش ما ارائه آمار واقعی از شهرستان همدان است، اظهار کرد: از مجموعه سپاه و نیروی انتظامی استان می‌خواهیم علاوه بر تامین امنیت در حوزه سرشماری، خانواده‌هایشان نیز همکاری لازم را داشته باشند تا آمار ناقص‌ نباشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید در این مسیر به نحو مناسب وارد کار شوند، گفت: خواستار تمدید یک هفته ای سرشماری در شهرستان همدان تا ۲۷ آبان ماه هستیم.

قاسمی فرزاد در ادامه خواستار اهتمام ورزیدن دستگاه های اجرایی استان در خصوص فروش اموال مازاد دولتی شد و گفت: این موضوع باید در کوتاه ترین زمان به انجام برسد.

اگر اموال مازاد دستگاهی فروخته نشود سازمان خصوصی سازی اقدام کرده و وجهی از محل فروش اموال به استان همدان تعلق نمی گیرد ضمن اینکه در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم

استاندار همدان با بیان اینکه اگر وارد این موضوع نشوید، سازمان خصوصی سازی اقدام کرده و وجهی به استان تعلق نمی گیرد، مطرح کرد: در پایان سال نیز ما آن دستگاه را در کسری بودجه در نظر نمی‌گیریم.

وی با اشاره به موضوع تهاتر نیز مطرح کرد: در این راستا در استان همدان ظرفیت و فضای خوبی ایجاد شده و نیاز است دستگاه های اجرایی از این موقعیت استفاده کنند.

قاسمی فرزاد از تدوین برنامه چهار ساله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با رویکرد توسعه برنامه اقتصادی خبر داد و افزود: در این سند، تقویت حوزه های اقتصادی و شفاف دیده شدن آن ها مدنظر قرار گرفته است.

استاندار همدان در ادامه صحبت های خود به موضوع ثبت جهانی هگمتانه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی باید توجه ویژه ای به ساختار و زیرساخت های شهرک‌های صنعتی داشته باشد و در زمینه مبل و مبنت ملایر که ظاهراً مغفول مانده کوتاهی نکند.

فروش ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی استان همدان
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه استان همدان در ۶ ماه امسال در زمینه فروش اموال مازاد دولتی پیشگام بوده است، مطرح کرد: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به فروش رسیده است.

محمدرضا میرصفدری با بیان اینکه برای ورود مناسب به این موضوع در نیمه دوم سال جاری نیز خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در سطح استان هستیم، اضافه کرد: این روند موجب می شود تا اگر کسری هایی در اعتبارات هزینه ای شاهد بودیم دستگاه هایی را در اولویت قرار دهیم که در فروش اموال مازاد خود وارد کار شده اند.

لزوم تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان| برنامه چهار ساله با رویکرد اقتصادی تدوین شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در این نشست از فرمانداران در شهرستان های استان همدان خواست تا تلاششان را بر کاهش روند تصادفات جاده ای در پیش بگیرند.

فرهاد فرزانه گفت: متاسفانه آمار تصادفات در یکی از شهرستان های استان همدان بالا شد و همین موضوع میانگین استان را خراب کرد بنابراین فرمانداران باید جلسه ای را در این راستا طی هفته آینده برگزار کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اضافه کرد: هم چنین باید موضوع انتصاب دهیاران نیز مدنظر قرار گیرد چراکه اگر دهیاران ما منتصب نشوند، اشکالاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز با تاکید بر لزوم همکاری مردم در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان مطرح کرد: یک‌هزار نفر در همدان کار سرشماری را انجام می‌دهند و ۵۰۰ هزار پیامک نیز برای مردم شهرستان همدان ارسال شد تا بتوانیم سطح همکاری ها را ارتقا بخشیم.

سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه امیدوارم تابلو و تصویر همدان با همکاری مردم در سرشماری نفوس و مسکن به درستی کشیده شود، بر ضرورت اجرای مناسب طرح سرشماری در شهرستان همدان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل مدیران با وزارتخانه‌ها در جذب بودجه پروژه‌های استانی و ملی گفت: مدیران همت کنند و پروژه‌های جدید مجوز ماده ۲۳ را بگیرید تا دارای اعتبار شوند ضمن اینکه اخیرا مجوز فاضلاب فامنین صادر شد.

دولت به دنبال رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه ۱۴۰۱ است و در این زمینه قرار بر شفاف سازی و حذف ردیف های اعتباری غیرضروری است

صیدایی ادامه داد: دولت به دنبال رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه ۱۴۰۱ است و در این زمینه قرار بر شفاف سازی و حذف ردیف های اعتباری غیرضروری است بدین سان بایستی به نحو مناسبی وارد کار شویم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های ملی نیازمند تعامل مناسب مدیران استان همدان در وزارتخانه ها و قرارگیری آن ها در برنامه بوجه ای سال آینده است، ادامه داد: در سیاست های دولت، فروش اموال مازاد بسیار مورد تاکید است و استان همدان تاپایان اسفند عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

امکان فروش ۷۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد در  استان همدان
رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان این موضوع تصریح کرد: حال نیز نگاه این است که می‌توان بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از فروش اموال داشت و نیازها را رفع کرد اما این مسیر نیازمند همکاری مدیران استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی استان همدان بسیار بالا است، اما بخشی از آن فعلیت پیدا کرده است؛ گفت: در حوزه گلخانه و انرژی خورشیدی ظرفیت خوبی وجود دارد که باید بیشتر به این حوزه ها توجه شود.

صیدایی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری، بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار برای پشتیبانی از هفته پژوهش به دانشگاه بوعلی اختصاص می‌یابد تا در این راستا، برنامه‌های درخور توجهی اجرا شود ضمن اینکه این بودجه سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل امور اقتصادی استان همدان نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: سال گذشته موفق به فروش ۴۴ میلیارد تومانی اموال مازاد دستگاه های دولتی استان شده ایم و حال برای تمامی دستگاه ها مجوز فروش ارسال شده است.

تعداد ۱۳۰ پرونده مربوط به املاک مازاد استان ها وارد کارگروه مربوطه شده و کار کارشناسی آن ها به انجام رسیده است

سید ناصر محمودی با بیان اینکه تعداد ۱۳۰ پرونده مربوط به املاک مازاد استان ها وارد کارگروه مربوطه شده و کار کارشناسی آن ها به انجام رسیده است، اظهار کرد: اخیراً ابلاغ شده که اگر استان همدان نتواند در این فروش وارد کار شود، اسامی به سازمان خصوصی سازی داده شود اما در این روند، پول فروش به خزانه می رود بنابراین نیاز است تا دستگاه های اجرایی در سطح استان همدان وارد کار شوند.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن تکلیف این دستگاه ها مطرح کرد: مجوز فروش هم باطل نمی شود، بدین سان بایستی دستگاه های اجرایی در این امر وارد کار شوند.

مدیرکل امور اقتصادی استان همدان اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تهاتر شد و امسال نیز تاکنون، در این زمینه ۱۴۴ میلیارد تومان تهاتر نوع اول در شرف انجام است.

لزوم تسریع در فروش اموال مازاد دولتی در استان همدان| برنامه چهار ساله با رویکرد اقتصادی تدوین شد

فرماندار شهرستان همدان نیز با توجه به کم بودن میزان مشارکت مردم در منطقه جنوبی شهر همدان در اجرای طرح سرشماری بیان کرد: از تمام امکانات برای روند مناسب سرشماری کمک گرفته شده، حتی در فروشگاه های زنجیره ای نیز سعی شد تا این اطلاع رسانی را در پیش بگیریم اما نکته قابل توجه ضعیف بودن تبلیغات است و مردم آنچنان اطلاعی از این موضوع ندارند.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه زمان برای تبلیغات نیز بسیار محدود بود، عنوان کرد: با تمدید مدت زمان بیشتر هدف سرشماری در شهرستان محقق خواهد شد.

۲۵ درصد از اعتبارات قانون متوازن به استان همدان ابلاغ شده است
ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان نیز در تشریح آخرین وضعیت بودجه استان همدان مطرح کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای آخرین رقم ابلاغی به استان همدان ۵۳۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲۸۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که معادل تقریبا ۵۳.۷۸ درصد است.

سیدمهدی وفایی با اشاره به ردیف‌های متفرقه و موضوع ماده ۸۰ زندان و ماده ۲۸ دامپزشکی که ۵۸ درصد تخصیص داشتند، اظهار کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۹ حدود ۲۱ میلیارد تومان بوده که به طور کامل محقق شده و متاسفانه رقمی در خصوص درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی به استان ابلاغ نشده است.

وی با تاکید به اینکه مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان ۶۳۸  میلیارد تومان بوده که ۵۶.۵۲ درصد تخصیص یافته است، اظهار کرد: در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۵۰۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که اعتبار تخصیصی مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز حدود ۴۰۴ میلیارد تومان است که میزان تحقق آن نیز حدود ۷۲ درصد است.

وی با اشاره به اعتبار مصوب طرح های استانی ویژه مصوب قانون نیز تصریح کرد: اعتبارت ویژه پیوست قانون ۹۰ میلیارد تومان بوده که ۶۹.۵درصد تخصیص داده شد و اعتبارات قانون متوازن استفاده از امکانات کشور ۲۹۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی داشت که ۲۵ درصد از اعتبارات قانون متوازن به استان همدان ابلاغ شده است.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان در ادامه این موضوع با اشاره به سفر آقای نوبخت؛ معاون رئیس جمهور پیشین مطرح کرد: در آن زمان، چند ردیف داشتیم که از رقم ۷۸ میلیارد تومان ابلاغ شده به استان ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است و توزیع انجام شد.

یک هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان تملک دارایی های سرمایه ای ابلاغی به استان همدان بوده که ۶۴۶ میلیارد تومان آن یعنی ۵۴.۲۶ درصد آن را تاکنون دریافت کرده ایم

وفایی عنوان کرد: در مجموع یک هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان تملک دارایی های سرمایه ای ابلاغی به استان همدان بوده که ۶۴۶ میلیارد تومان آن یعنی ۵۴.۲۶ درصد آن را تاکنون دریافت کرده ایم.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان در ادامه این جلسه به ارائه گزارش عملکرد  ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی در قالب سند راهبردی و برنامه عملیاتی سه ساله استان پرداخت و افزود: طبق این سند قرار شد تا سالانه ۱۹ هزار و ۷۰۰ شغل در استان ایجاد شود که در این راستا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان ۱۰ هزار و ۹۴۸ شغل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تعهد ما برای این بازه زمانی ۹ هزار و ۸۵۰ شغل بوده که با ۱۱۱ درصد تحقق به اهداف خود رسیدیم که فنی‌وحرفه‌ای با ۲۶۱، راه و شهرسازی با ۱۴۸ درصد و حمل و نقل و راهداری با ۱۴۲ درصد بیشترین تحقق اهداف را داشتند.

ﻣﻌﺎون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان اضافه کرد: کمترین درصد میزان عملکرد مربوط به سازمان زندان ها و آموزش و پرورش به ترتیب ۱۵ و ۱۹ درصد بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران نیز در این نشست اظهار کرد: در مرحله آزمایش یک فرآیند مدرن‌سازی نظام آماری کشور هستیم که مهمترین قسمت آن در شهرستان همدان واقع شده است.

سعی شد تا فرایند سرشماری نفوس و مسکن را با فرآیند راحت و کم هزینه و با کیفیت به انجام برسانیم ضمن اینکه در این مسیربزرگترین منطقه، شهرستان همدان است

جواد حسین زاده نیستانی با بیان این موضوع مطرح کرد: سعی شد تا فرایند سرشماری نفوس و مسکن را با فرآیند راحت و کم هزینه و با کیفیت به انجام برسانیم ضمن اینکه در این مسیربزرگترین منطقه، شهرستان همدان است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در این مسیر همکاری مردم را داشته باشیم، اظهار کرد: برای انجام این سرشماری در مجموع پنج منطقه در کشور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری از ابتدای آبان ماه از شهرستان همدان آغاز شده و قرار بود تا ۲۰ آبان ماه باشد اما چند روزی تمدید شده تا آمار را ارتقا دهیم، اظهار کرد: برخی از خانواده ها به ویژه در منطقه یک و دو همدان همکاری مناسبی در اجرای این طرح نداشته اند.

حسین زاده نیستانی ادامه داد: باید این طرح، پوشش بیشتری داشته باشد و کسی در همدان از سرشماری جا نماند چراکه اهمیت آمار بسیار بالا بوده و در بودجه کشور، تمرکز در شاخص‌های کلان اقتصادی به خصوص شاخص رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

رئیس مرکز آمار  ایران در پاسخ به درخواست، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برای اعطا و اختصاص تبلت هایی برای دانش آموزان استان با توجه به اعطای ۵۰۰ تبلت طی سال گذشته مطرح کرد: به هر استانی سعی کردیم تعدادی تبلت اختصاص دهیم و هم اکنون نیز تعداد ۲۰ هزار تبلت از سرشماری قبلی باقی مانده بود و وقتی به سمت سرشماری مبنا رفتیم تبلت های باقی ماند که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شدند و اگر چیزی باقی مانده باشد مجدد به همدان اختصاص خواهیم داد.

شایان ذکر است؛ در خلال این جلسه فرماندار شهرستان ملایر به ایراد نقطه نظراتی پرداخت و با گلایه؛ از عدم همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان سخن گفت.

قدرت الله ولدی در این راستا به مشکلاتی در منطقه ویژه اقتصادی سامن، شهرک حاجی آباد ملایر، مسکن ملی و غیره اشاره کرد و گفت: این موارد، مشکلات بسیاری دارد که متاسفانه شاهد همکاری مناسبی از سوی دستگاه های مربوطه در این راستا به ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نبوده ایم.

که در این راستا استاندار همدان مطرح کرد: باید جلسه‌ای مشترک بین فرماندار ملایر و راه و شهرسازی استان همدان برگزار و مباحث جداگانه بررسی شود تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از کتابی در قالب ارزیابی دستگاه های اجرایی استان همدان رونمایی شد که در این کتاب ۶۵ دستگاه اجرایی استان در محور شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه بندی شده اند.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha