۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
هیئت تجاری خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد | حمایت قزاقستان از کشت فرا سرزمینی
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

هیئت تجاری خراسان شمالی به قزاقستان اعزام شد | حمایت قزاقستان از کشت فرا سرزمینی

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به حمایت قزاقستان از کشت فرا سرزمینی گفت: هیئت تجاری این استان امروز به قزاقستان (آلماتی) به مدت یک هفته اعزام شد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پور آبادی با اشاره به اعزام هیئت تجاری استان به کشور قزاقستان افزود: در این سفر تعداد ۲۰ نفر از تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی و صنعتی استان حضور دارند.

وی انتخاب بازارهای هدف، یافتن طرف تجاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی را ازجمله اهداف اعزام هیئت تجاری استان به قزاقستان عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ازجمله برنامه‌های این هیئت را نشست مسئولین و تجار دو کشور و تشریح پتانسیل‌های دو کشور، جلسات B2B میان مسئولین دولتی و تجار بخش خصوصی ( همتایان هر کارگروه )، بازدیدهای تجاری مرتبط با هر کارگروه ، ایجاد فضای پرسش و پاسخ و دیدار با مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی و بازدید شهری با رویکرد بررسی و شناسایی فرصت‌های تجاری آلماتی عنوان کرد.

پور آبادی کارگروه‌های مرتبط این اعزام را کشاورزی ، دام‌پروری، خشکبار، گلخانه داران، صنعت ساختمان،صنایع غذایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و کلیه شرکت‌های لجستیک و ارائه خدمات حمل‌ونقل زمینی، ریلی و هوایی و ... برشمرد.

وی در ادامه به نشست با محمد اشرف اکبری رئیس مرکز نوآوری و تبادلات تجاری ایران و قزاقستان نیز اشاره گرد و گفت: قزاقستان از کشت فرا سرزمینی ایران در آن کشور حمایت می‌کند و کشاورزان ایرانی که در این زمینه فعالیت داشته باشند از یارانه‌های دولتی نهاده‌های کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بابیان اینکه قزاقستان کشوری پهناور دارای اراضی کشاورزی مناسب غنی و پر آب است، افزود: این کشور همچنین دارای مناطق سردسیر و گرمسیر است که کشاورزان ایرانی می‌توانند غلات، ذرت، دانه‌های روغنی و عدس و برنج کشت کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha