۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
حضور مجدد هیوندای در ایران قوت گرفت| کره جنوبی فرصت مغتنم برای خودروسازی
خبر اختصاصی «بازار»

حضور مجدد هیوندای در ایران قوت گرفت| کره جنوبی فرصت مغتنم برای خودروسازی

شنیده های خبرنگار «بازار» حاکی از آن است که دیشب نماینده منطقه ای خاورمیانه هیوندای به کشور سفر کرده است، این سفر می تواند نشان از قوت گرفتن حضور کره ای ها در کشور باشد.

بازار؛ گروه خودرو: دو روز پیش «بازار» براساس شنیده های احتمالی خبر حضور مقامات گروه خودروسازی هیوندای به ایران را اعلام کرد. اکنون شنیده های خبرنگار بازار حاکی از آن است که دیشب نماینده منطقه ای خاورمیانه هیوندای به کشور سفر کرده و امروز احتمالا با شریک تجاری خود یعنی کرمان خودرو جلسه خواهد داشت.

براین اساس باید انتظار داشت که در گام نخست مشکل تامین قطعات و لوازم یدکی محصولات گروه هیوندای در ایران با بهبود مواجه شود. پس از آن می توان به ورود محصولات جدید به شکل مونتاژ یا واردات امید داشت که منجربه بهبود فضای بازار خودرو داخل کشور خواهد شد.

گروه خودروسازی هیوندای اگر مجدد به کشور بازگردد، باید با دو خودروساز کرمان خودرو و ایران خودرو وارد همکاری جدیدی شود. در اواسط دهه ۹۰ شمسی گروه صنعتی ایران خودرو طی قرار دادی با گروه خودروسازی هیوندای به دنبال همکاری جدید برای طراحی و تولید گیربکس بود. هیوندای پاورتک زیرمجموعه خودروسازی هیوندای وظیفه این طراحی و انتقال دانش به کشور را عهده دار بود.

به موازات این موضوع، محصولات متعددی از بزرگترین خودروساز کره ای در کرمان خودرو به عنوان نماینده رسمی و شریک تجاری مونتاژ می شد. اما این بار حضور هیوندای در ایران باید متفاوت باشد، زیرا در سه سالی که کشور را ترک کرد، هند و ترکیه جای ایران را در مونتاژ محصولاتی مانند i۲۰ و i۱۰  را گرفتند. باتوجه به زیر ساخت های خودروسازی و قطعه سازی کشور، این فرصت باید دوباره به ایران داده شود تا علاوه بر مونتاژ محصولات و عرضه در بازار های منطقه، با ورود پلت فرم های جدید محصولات نوین با برند داخلی به بازار عرضه شود.

شاید ورود هیوندای به کشور حاوی این پیام مهم باشد که جامعه جهانی برخلاف تحریم های ظالمانه علیه کشور، به دنبال برقراری ارتباط حسنه با کشور است. در این صورت زمان آن رسیده که خودروسازان چینی از شرکت های تولید کننده خودرو بخش خصوصی کم رنگ تر شوند و خودروسازان بزرگ جهانی با کیفیت محصولات به مراتب بهتر از فرانسوی ها جای آن ها را بگیرند. هرچند این مساله منوط به حضور احتمالی مقامات هیوندای از کره در کشور خواهد بود.

گفتی است که از کره نباید فقط خودرو یا قطعات وارد شود، بلکه مشکل اصلی صنعت خودرو در حال حاضر عدم تامین مواداولیه با کیفیتی است که به دلیل جبر تحریم های ظالمانه از چین تامین می شود. تغییر منبع تامین مواداولیه می تواند سبب بهبود کیفیت خودروها و قطعات تولید داخل کشور شود.

همچنین باید اشاره کرد که شرکت کرمان خودرو در بخش ارتباطات خود باید بازبینی مجددی داشته باشد، تا در صورت حضور کره ای ها در کشور بتوان از دستاوردها کشور جامعه را بهتر آگاه کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha