۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
بانک‌ها و ادارات اردبیل در رفع موانع تولید هراسی به خود راه ندهند
استاندار اردبیل:

بانک‌ها و ادارات اردبیل در رفع موانع تولید هراسی به خود راه ندهند

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی در رفع موانع تولید نباید کوچکترین ترس و واهمه‌ای به خود راه دهند.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در یک ماه اخیر تمام تلاش و همت ما بر این بوده تا مشکلات و نارسایی صاحبان واحدهای تولیدی  و صنعتی را با راهکارهای درست و منطقی برطرف کنیم و به تقویت سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال کمکی مؤثر داشته باشیم.

وی افزایش تولید را برابر با ایجاد شغل، جلوگیری از بزه و تشکیل کانون خانواده برای قشر جوان دانست و تصریح کرد: جوانی که روزی حلال کسب کند و به تشکیل خانواده کمک همت ببندد دیگر نباید از بابت انحراف و کج‌روی او واهمه‌ای داشت.

استاندار اردبیل گفت: بنده مسئولیت تمام کارها و اقدامات اساسی در حل مشکلات تولید را بر عهده می‌گیرم و امیدوارم مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخشنامه‌ها و قوانین را سهل گرفته و به تقویت جبهه تولید و اشتغال کمک کنند.

عاملی در مورد وضعیت شهرک‌های صنعتی و ضرورت ساماندهی در این حوزه افزود: منطقی نیست که واحدهای تولیدی به دلیل ضعف برنامه‌ریزی در انتقال پساب و فاضلاب خود، محیط زیست را آلوده کنند بلکه به سرعت عملیات احداث مودل دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل در حال اجرا است و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا زمان بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه باید در رفع آلودگی ها چاره‌اندیشی کرده و زمینه بهبود فضای شهرک و همچنین رفع بوی تعفن را در این مجموعه در اولویت قرار داد.

عاملی اضافه کرد: در نشستی که اخیرا با تعدادی از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی داشتیم، مقرر شد بانک‌های عامل استمهال بدهی تولیدکنندگان و اقساط‌بندی جدید بدهی ها را در دستور کار قرار داده و به نوعی همراهی خود را با تولید نشان دهند.

استاندار اردبیل پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای برخی واحدها، ایجاد زیرساخت گاز، برق و آب در برخی از واحدهای تولیدی، ارائه مهلت در پرداخت بدهی گاز و برق مصرفی در واحدهای تولیدی، نرخ‌گذاری عادلانه در مصرف گاز واحدهای صنعتی، اختصاص زمین برای راه‌اندازی انجمن شرکت صنعت پخش و حل مشکل کارخانه شیرآلات قهرمان را با همکاری تأمین اجتماعی از مطالبات به حق اعلام کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha