۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش روزانه قیمت‌ها در سایه تحریم و مدیریت‌ ضعیف
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

بی‌ثباتی اقتصادی و افزایش روزانه قیمت‌ها در سایه تحریم و مدیریت‌ ضعیف

بیاتی، نماینده مردم تفرش در مجلس با اشاره به تحریم‌ها و مدیریت‌های ضعیف، گفت: این وضعیت اسفبار موجب بی‌ثباتی اقتصادی در جامعه شده، متاسفانه قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند و مردم کم درآمد آسیب می‌بینند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی الله بیاتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن آرزوی موفقیت برای دو وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علوم که از حوزه انتخابیه آشتیان برگزیده شدند، گفت: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به شدت اسفبار است، این مردم همواره در کنار انقلاب، حامی بودند و هستند اما امروز در شرایط سختی زندگی می‌کنند. تحریم‌ها و مدیریت‌های ضعیف سبب شده تا ثبات اقتصادی در جامعه نباشد، قیمت‌ها هر روز تغییر کند و مردم کم درآمد آسیب ببینند.

مجلس کار نظارتی خود را دنبال کند
نماینده مردم نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، افزود: از ریاست محترم مجلس تقاضا دارم، همانگونه که در زمان اخذ رای وزار اظهار کردند، مجلس کار نظارتی را با دقت دنبال کند تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

انتقاد از محدودیت واگذاری اعتبارات عمرانی به استان‌ها
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری، یادآور شد: واگذاری اعتبارات عمرانی به استان‌ها بسیار محدود انجام شده است، با توجه به آغاز فصل سرما دستورات لازم را دهید، برای استان مرکزی در بودجه  ۷۰۰ میلیارد اعتبار دیده شده که از این میزان ۱۰ میلیارد به صورت نقدی به استان رسیده و ۲ هزار پروژه باید اجرای شود. با توجه به سرمای هوا تا پایان سال هم امکان اجرای آنها وجود ندارد.

اجرای رتبه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق بازنشتگان یک ضرورت است
بیاتی به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه بندی معلمان باید اجرا شود، وضعیت اقتصادی معلمان خوب نیست، آموزش و پرورش اگر ضعیف شود، رکن اصلی کشور تضعیف خواهد شد لذا ارتقاء آموزش و پرورش با تصویب لایحه رتبه بندی و اجرای آن باید رقم بخورد. یکسان سازی حقوق بازنشستگان دیگر موضوعی است که باید به آن پرداخته شود، هزینه زندگی بازنشستگان به مراتب بیشتر از اشغلین است بنابراین در این خصوص مجلس باید طرح یکسان سازی را تصویب کند.

خبری از احداث واحدهای مسکونی ارزان قیمت برای جوانان نیست
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی، بیان داشت: شما به مردم وعده ساخت یک میلون واحد مسکونی ارزان قیمت برای جوانان در سال را دادید اما با گذشت ۴ ماه از آغاز به کار دولت جدید خبری از احداث واحدهای مسکونی نیست حداقل در استان مرکزی هیچ اقدامی انجام نگرفته است لذا توصیه می‌کنم وزیر محترم نسبت به این تعهدی که دارند به ویژه در استان مرکزی و شهرهای حوزه انتخابیه اقدام کند.

بیاتی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تذکر دیگری داد و گفت: پروژه‌های راه در تفرش و آشتیان داریم که بیش از ۱۰ سال است بر روی آنها کار می‌شود اما هنوز تکمیل نشده است. جاده‌های نیمه کاره موجب آسیب به مردم و افزایش تصادفات می‌شود لذا دستورات لازم برای تکمیل این پروژه‌ها داده شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha