۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
افزایش ۱۷ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران| متوسط تاخیرها ۸۱ دقیقه
بازار گزارش می دهد

افزایش ۱۷ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران| متوسط تاخیرها ۸۱ دقیقه

مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ماه سال جاری به ۱۳ هزار و ۶۰۰ پرواز افزایش یافت که در مقایسه با ماه قبل از آن (مرداد ۱۴۰۰ ) بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بازار، گروه راه و مسکن: طبق گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در شهریورماه سال جاری مجموع پروازهای عبوری به ۱۳۶۰۰ مورد رسید در حالی که در مرداد ماه سال جاری تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور ۱۱۲۵۰ پرواز بوده است.

۶۵ هزار و ۹۳۹ پرواز در شهریورماه از آسمان ایران عبور کردند
آمارها نشان می دهد که در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال شرکت های هواپیمایی خارجی با ۶۵ هزار و ۹۳۹ پرواز با هدایت مرکز کنترل ترافیک هوایی از آسمان ایران به مقاصد خود پرواز کرده اند.

بر اساس آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در فروردین ماه سال جاری تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران ۱۱۴۲۶پرواز، اردیبشهت ماه ۱۰۰۸۴پرواز، خرداد ماه ۸۹۳۸ پرواز و در مرداد ماه سال جاری به ۱۰۶۴۱ پرواز با هدایت مرکز کنترل هوایی از آسمان ایران عبور کرده اند.

این در حالی است که طبق آمارهای این شرکت در فروردین ماه سال گذشته تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران ۵۱۶۲ مورد، اردیبشهت ماه ۴۳۸۹ پرواز، خرداد ماه ۵۳۷۲ مورد، تیرماه ۷۲۹۵، مرداد ماه ۸۴۳۱ پرواز و در شهریور ماه سال ۹۹ تعداد پروازهای عبوری به ۱۰۳۷۶ رسید.

در سال ۹۹ در مجموع ۱۰۷۶۱۴ پرواز خارجی از آسمان ایران عبور کرده است
بررسی های آماری نشان می دهد که در سال ۹۹ در مجموع ۱۰۷۶۱۴ پرواز خارجی از آسمان ایران عبور کرده است در حالی که در ۶ ماهه امسال تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور به ۶۵۹۳۹ پرواز رسیده و در پایان سال جاری تعداد پروازهای عبوری از کشورمان به بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

همچنین آمارشرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در شهریور ماه سال جاری ۱۶ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی در کشور با تاخیر انجام شده است.

۲ هزار و ۳۳۱ پرواز آن در مسیرهای داخلی با تاخیر انجام شد
در شهریور ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۴۵ پرواز در فرودگاه های کشور انجام شد که ۲ هزار و ۳۳۱ پرواز آن در مسیرهای داخلی با تاخیر انجام شده  است که در مقایسه با مردادماه سال گذشته تاخیر پروازها یک درصد کاهش داشته است.

در این ماه شرکت هواپیمایی تابان با ۳۲ درصد پروازهای  تاخیر دار بیشترین و شرکت هواپیمایی ماهان با ۴ درصد تاخیر در پروازها کمترین تاخیر را داشتند.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه سال جاری میزان تاخیرهای شرکت هواپیمایی ساها ۸ درصد افزایش و میزان تاخیرهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور ۱۱ درصد کاهش داشته است.

متوسط تاخیر پروازها ۸۱ دقیقه
بررسی آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حاکی از این است که متوسط تاخیر پروازها در شهریورماه سال جاری در فرودگاه های کشور ۸۱ دقیقه بوده است.

در شهریور ماه امسال، ۴۷ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی ( ۱۳ هزار و ۱۹۹ پرواز) باطل شده است که بیشترین میزان ابطال پرواز مربوط به شرکت ماهان با ۶۹ درصد و کمترین میزان ابطال مربوط به هواپیمایی ساها با ۱۸ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha