۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
تلاش سنگاپور برای تبدیل به قطب اقتصاد دیجیتال؛ کشوری کوچک با سریع ترین اینترنت
بازار گزارش می‌دهد؛

تلاش سنگاپور برای تبدیل به قطب اقتصاد دیجیتال؛ کشوری کوچک با سریع ترین اینترنت

دسترسی به اینترنت و سرعت بالای آن زمینه را برای تسریع فرصتهای اقتصاد دیجیتال فراهم می کند و امارها نشان می دهد سنگاپور در این زمینه پیشگام است.

بازار، گروه بین الملل: یکی از زیر ساختهای مهم برای توسعه اقتصاد دیجیتال در دنیا دسترسی به اینترنت است و سرعت بالای آن می تواند بستر را برای تقویت فرصتهای شغلی در این حوزه فراهم کند.

به همین دلیل است که کشورهای مختلف در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در توسعه زیر ساختهای اینترنتی در دنیا انجام داده اند و بستر را برای عرضه نسل پنجم اینترنت در دنیا فراهم کرده اند.

توسعه اقتصاد دیجیتال در سالهای اخیر با سرعت بالایی در جریان است. در دوران همه گیری کرونا سرعت توسعه اقتصاد دیجیتال بیش از پیش بینی های قبلی بود و کسب و کارهای انلاین به روشی برای تامین معاش در دنیا تبدیل شده بودند. به همین دلیل تمرکز روی دنیای انلاین بیش از قبل بود.

اما برای اینکه یک کشور بتواند از فرصتهای ناشی از توسعه دیجیتالی و توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کند، نیاز دارد که زیرساختهای لازم را فراهم کند. زیرساختهایی که برای اماده سازی آن باید از سالها قبل برنامه ریزی می شد و توسعه اینترنت و عرضه اینترنت با سرعت بالا یکی از این زیر ساختها است.

 یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی اقتصادی و صنعتی در دنیا، سرعت اینترنت است که به دو بخش سرعت اینترنت موبایل و سرعت اینترنت خط ثابت تقسیم می شود. عوامل مختلفی روی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف تاثیر دارد که از جمله آنها می توان به سطح توسعه یافتگی زیرساختها، توسعه یافتگی کابل های ارتباطی، وسعت کشور و میزان سرمایه گذاری در زمینه توسعه خدمات ارتباطی در دنیا اشاره کرد.

بررسی ها نشان می دهد در سالهای اخیر یکی از موفق ترین کشورهای دنیا در زمینه اقتصاد دیجیتال کشور سنگاپور بود و بخش زیادی از درآمد خود را از این حوزه کسب کرد. این کشور با استفاده از فرصتهای اقتصاد دیجیتال توانست آسیبهای اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا را به حداقل برساند. جالب این جاست که این کشور کوچک آسیایی برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال در دنیا سرمایه گذاری زیادی کرده است رکورددار سرعت اینترنت در دنیا هم محسوب می شود.

 طبق گزارش ارایه شده توسط اینفورمیشن ایج در سال ۲۰۲۱ میلادی سنگاپور سریع ترین سرعت اینترنت را در دنیا داشت. سرعت اینترنت ثابت در این کشور کوچک آسیایی برابر با ۲۶۲.۲ مگابایت در هر ثانیه بود. این کشور برای توسعه زیرساختهای تکنولوژیکی سرمایه گذاری زیادی کرده است تا بتواند از فرصتهای موجود بهترین و بیشترین استفاده را بکند.

در فهرست کشورهایی که بالاترین سرعت اینترنت را دارند، کشور هنگ کنگ جایگاه دوم را دارد. سرعت اینترنت در این کشور برابر با ۲۵۴.۴ مگا بایت در هر ثانیه بود. کشورهای  موناکو، سوییس و تایلند در این سال از نظر سرعت اینترنت جایگاه سوم تا پنجم را داشتند و در رده های بعدی کشورهای رومانی، کره جنوبی، دانمارک، شیلی و فرانسه جایگاه ششم تا دهم را داشتند.

در انتهای فهرست کشورهای دنیا بر مبنای سرعت اینترنت ثابت، کشورهای کوبا، ترکمنستان، یمن و موزامبیک قرار دارند. سرعت اینترنت در کوبا برابر با ۳.۴۶، در ترکمنستان برابر با ۴.۴۹، در یمن ۵.۹۵ و در موزامبیک برابر با ۸.۸۴ مگا بایت در ثانیه است.

سودان، أفغانستان، بروندی و الجزایر در جایگاه های بعدی قرار دارند و سرعت اینترنت در این کشورها در حدود ۹ مگابایت در ثانیه است. تونس و گامبیا به ترتیب جایگاه ۱۷۱ و ۱۷۲ را در این فهرست دارند و سرعت اینترنت در آنها برابر با ۱۰.۳ و ۱۰.۰۹ مگا بایت در ثانیه است.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha