۲.۶ میلیارد مشترک G۵ تا سال ۲۰۲۶| چین پیشرو مشترکان G۵ در جهان؛ دو سوم اشتراک ها در اختیار چین
«بازار« گزارش می دهد

۲.۶ میلیارد مشترک G۵ تا سال ۲۰۲۶| چین پیشرو مشترکان G۵ در جهان؛ دو سوم اشتراک ها در اختیار چین

با توجه به بکار گیری روز افرون اینترنت نسل پنجم انتظار می رود که مشترکان G۵ به ۲.۶ میلیارد نفر تا سال ۲۰۲۶ برسند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: براساس تازه ترین گزارشی که در سایت «کامپیوتر ویکلی» منتشر شده انتظار می رود تا تا سال ۲۰۲۶  میزان مشترکان    به ۲.۶ میلیارد نفر برسد، افزایش استفاده از شبکه‌های تلفن همراه برای دسترسی به محتوای ویدیویی، پرداخت‌های دیجیتال، خرده‌فروشی آنلاین و کنفرانس‌های ویدئویی، همگی به رشد ترافیک ۵G کمک می‌کنند، و در حال حاضر، عرضه‌های مداوم باعث پذیرش بسته‌های داده بالاتر می‌شوند.

بر اساس گزارش ABI Research، علیرغم کاهش جزئی تعداد مشترکان تلفن همراه در سراسر جهان در نتیجه همه گیری کووید-۱۹، اپراتورهای جهانی شبکه تلفن همراه به گسترش استقرار شبکه ۵G خود ادامه دادند به طوری که  تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۶۴ میلیون مشترک رسید و قرار است تا سال ۲۰۲۶ به ۲.۶ میلیارد نفر برسد.

ترافیک تلفن همراه تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته و از ۵۹۱ اگزابایت در سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است، این گزارش انتظار دارد که ترافیک موبایل در سال ۲۰۲۶ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیش از پنج برابر افزایش یابد

پیش‌بینی‌ها از گزارش  شبکه فناوری و ردیاب بازار ABI Research حاکی از این است که ترافیک تلفن همراه تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته و از ۵۹۱ اگزابایت در سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است، این گزارش انتظار دارد که ترافیک موبایل در سال ۲۰۲۶ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیش از پنج برابر افزایش یابد. به طوریکه بیش از نیمی از ترافیک تلفن همراه توسط شبکه های ۵G تولید می شود و از آنجایی که بازار ۵G همچنان به شتاب خود ادامه می دهد، ABI معتقد است که سهم قابل توجهی به کل درآمد اپراتور تلفن همراه به مبلغ ۹۴۲ میلیارد دلار امریکا خواهد داشت.

این گزارش تحلیلی اضافه کرد که با ادامه افزایش تعداد کاربران ۵G، برخی از اپراتورها شاهد بهبود میانگین درآمد هر کاربر تلفن همراه (ARPU) در سه ماهه اخیر بوده اند. به طور مشابه، همچنین انتظار می رود استقرار شبکه ۵G برای بخش‌های صنعتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، خودرو و حمل‌ونقل هوشمند و برنامه‌های کاربردی صنعتی، درآمد اپراتورهای تلفن همراه را در سال‌های آینده افزایش دهد.

این مطالعه خاطرنشان کرد با نگاهی به مناطقی که ۵G را هدایت می کنند، می توان به  سرمایه گذاری سنگین اپراتورهای محلی، چین به عنوان عامل اصلی بازار ۵G است، اشاره کرد که بیش از دو سوم اشتراک های ۵G در سراسر جهان را در حال حاضر در اختیار دارد. ایالات متحده با بیش از ۵۰ میلیون مشترک در رده دوم در پذیرش ۵G قرار دارد و پس از آن بازارهای پیشرو ژاپن و کره جنوبی هستند.

ABI همچنین اعلام کرد که در کنار راه اندازی شبکه ۵G، اپراتورهای تلفن همراه به سرعت با اجرای استراتژی هایی برای ترویج پذیرش ۵G و افزایش درآمد هستند. به طوریکه براین اساس که Verizon «کمپین ارتقاء ۵G» خود را راه اندازی کرده است، یک برنامه تبلیغاتی برای تشویق مشتریان خود برای  ارتقاء به دستگاه های ۵G. همچنین به China Mobile اشاره کرد که اپلیکیشن هایی مانند پخش زنده ۴K و بازی‌های ۵G مبتنی بر ابر را راه‌اندازی کرد تا میزان کاربران اش و درآمد ۵G را افزایش دهد.

کین سندی لین، تحلیلگر صنعت در ABI Research گفت: استفاده روزافزون از شبکه های تلفن همراه برای دسترسی به محتوای ویدیویی، پرداخت های دیجیتال، خرده فروشی آنلاین و کنفرانس های ویدیویی به رشد ترافیک کمک کرده است. گسترش مداوم ۵G منجر به پذیرش بسته‌های داده بالاتر و همچنین استفاده از اپلیکیشن های کاربردی داده فشرده مانند پخش ویدیو و بازی در جهت افزایش ترافیک تلفن همراه در دوره پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه، ABI اشاره کرد که از آنجایی که اپراتورها به ارتقای زیرساخت شبکه ۵G سرعت می‌بخشند، برای اپراتورها مهم است که از فرصت‌های درآمدزایی با ایجاد خدمات جدید بهره ببرند. همچنین تلاش اپراتورها برای گسترش شبکه های ۵G، همراه با افزایش سریع نفوذ گوشی های هوشمند ۵G، باعث می شود اشتراک های ۵G در پایان سال ۲۰۲۱ به ۵۰۷ میلیون برسد که تقریباً دو برابر از سال ۲۰۲۰ است.

کین سندی لین افزود: در حالی که ویدئو یکی از محرک‌های اصلی اتصال با سرعت بالاتر است، توانایی بسته‌بندی بسته‌های تلفن همراه ۵G با خدمات مبتنی بر واقعیت افزوده/واقعیت مجازی برای آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پتانسیل کسب و کار ۵G را در بازار مصرف افزایش دهد.. استفاده از قابلیت و تقسیم بندی شبکه انتها به انتها نسل پنجم همچنین می تواند اپراتورها را قادر سازد تا از فرصت های سازمانی برای ارائه خدمات تضمین شده در راستای عملکردشان و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha