۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
رشد ۱۲ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در یک هفته گذشته| مشکلی در صادرات نداریم
سخنگوی شرکت گاز در گفتگو با بازار خبر داد

رشد ۱۲ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در یک هفته گذشته| مشکلی در صادرات نداریم

عسگری، سخنگوی شرکت گاز از افزایش ۱۲ میلیون متر مکعبی گاز در هفته گذشته خبر داد و افزود: مشکلی در روند صادرات ایجاد نشده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: با کاهش دما مصرف گاز هم در کشور بیشتر شده است. آنگونه که محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز به «بازار» می گوید: مصرف گاز در یک هفته گذشته حدود ۱۲ میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۳۷۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود در حالیکه میزان مصرف در هفته گذشته ۳۶۰ میلیون مترمکعب بوده است.

سخنگوی شرکت گاز همچنین با اشاره به شروع زود هنگام سرمای پاییزه در امسال گفت: در سال گذشته معمولا سرما از اوایل آذر شروع می شد اما امسال شاهد افت دما تقریبا از اوایل آبان هستیم.

در حال حاضر حدود ۳۷۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش  خانگی و تجاری مصرف می شود  در حالیکه میزان مصرف در هفته گذشته ۳۶۰ میلیون مترمکعب بوده است

او همچنین درباره وضعیت صادرات هم گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که خللی در صادرات گاز پیش نیاید و به تعهدات خود پایبند باشیم. در حال حاضر مشکلی در صادرات نداریم اما از مردم می خواهیم که صرفه جویی در مصرف را از هم اکنون در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلی در گاز رسانی ایجاد نشود.

این مقام مسئول رکورد مصرف گاز در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته در دوره ای مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز گذشت و همین مساله موجب شده که ما محدودیت هایی را در گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها اعمال کنیم.

صادرات گاز طبق روال گذشته در حال انجام بوده و مشکلی در سوخت رسانی به نیروگاه ها و صنایع ایجاد نشده است. با این وجود مردم باید از همین حالا در مصرف خود صرفه جویی کنند

مشکلی در سوخت رسانی به نیروگاه ها نداریم
عسگری همچنین سقف تولید در شرایط فعلی را حدود ۸۰۰ الی ۸۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی در سوخت رسانی به نیروگاه ها و صنایع وجود ندارد و گاز مورد نیاز  این بخش ها به صورت کامل تامین می شود.

سحنگوی شرکت گاز همچنین ادامه داد: البته وزارت نفت برنامه ریزی کرده که سبدی از انواع سوخت که شامل گاز، گازوییل و البته مقدار محدودی مازوت را در اختیار نیروگاه ها و صنایع قرار دهد تا مشکلی هم در روند فعالیت این بخش ها در کشور ایجاد نشود.

هرچند که جواد اوجی وزیر نفت پیش تر از کمبود ۲۰۰ میلیون مترمکعبی گاز خبر داده اما وعده کرده که تمام تلاش خود را برای تامین گاز کشور در روزهای سرد زمستان به کار خواهد گرفت. همچنین میدان گازی پارس جنوبی که حدود ۷۰ درصد گاز مصرفی ایران را در برمی گیرد، ‌اکنون با حداکثر توان تولید آماده است که گاز مصرفی کشور را تأمین کند.مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس می‌گوید که «عملیات تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی تمام شده است و برای تولید روزانه گاز به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب در زمستان امسال آمادگی وجود دارد.»با این وجود سپری شدن روزهای سخت سال بدون همکاری  و مدیریت مصرف از سوی مردم ممکن نیست. کافی است که مردم کمی از لباس های گرم در خانه های خود استفاده کرده و دمای منزل خود را روی ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha