۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
نژاد بومی گوسفند سنگسری حمایت می‌شود | جبران عقب‌افتادگی در بحث تأمین نهاده‌های دامی
وزیر جهاد کشاورزی:

نژاد بومی گوسفند سنگسری حمایت می‌شود | جبران عقب‌افتادگی در بحث تأمین نهاده‌های دامی

سمنان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از اقدامات در زمینه بهبود تولید گوشت و توسعه دامداری توجه به نژاد است، گفت: نژاد گوسفند سنگسری نژاد بومی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه هیئت دولت به استان سمنان و در بازدید از پروژه های دامداری درجزین، سمنان و سرخه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از اقدامات در زمینه بهبود تولید گوشت و توسعه دامداری توجه به نژاد است.

وی با بیان اینکه منطقه مهدی‌شهر و ایل سنگسری یکی از ذخیره‌گاه‌های عشایری کشور است، افزود: نژاد گوسفند سنگسری نژاد بومی حمایت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نژاد گوسفند سنگسری برای حمایت می بایست ابتدا احیا شود، ابراز کرد: این موضوع می بایست در دستور کار مسئولان استان سمنان قرار داشته باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در بخش نهاده های دامی عقب ماندگی هایی در کشور صورت گرفته است، گفت: طی دو ماه اخیر با تمهیداتی لازم مقرر شد تا عقب‌افتادگی در بحث تأمین نهاده‌های دامی جبران شود.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده‌های دام روستایی و عشایری را به‌صورت امانی واگذار کند تا بعد از فروش دام، هزینه ها تسویه و یا بهره بردار بتواند از تسهیلات بانکی و دامدار کارت استفاده کند.

وزیر جهاد کشاورزی کابینه سیزدهم همچنین بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های دام‌پروری و گلخانه‌ای از مصوبات سفر دولت به استان سمنان است که در نشست امروز عصر با حضور وزرا و رئیس جمهور در مرکز استان درباره آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha