۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می‌شود
رئیس اتاق بجنورد:

نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می‌شود

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی مرکز خراسان شمالی از دایر شدن نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد؛ سعید پور آبادی اظهار داشت: با طرف قزاقستانی تفاهم شده که نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در آلماتی دایر شود و آن‌ها نیز چنین نمایشگاهی در بجنورد برای محصولات قزاقستان ایجاد کنند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه دو هکتار زمین به‌صورت رایگان از طرف قزاقستان در اختیار رئیس اتاق بجنورد قرار می‌گیرد تا نمایشگاهی از محصولات استان در این محل دایر شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد تصریح کرد: همین متراژ از زمین نیز در بجنورد در اختیار قزاقستان قرار می‌گیرد و طرف مقابل نیز نمایشگاهی با همین محوریت دایر می‌کند.

پور آبادی افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات استان در قزاقستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه مبادلات تجاری به‌ویژه صادرات استان به این کشور به‌زودی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی، باغی و کشاورزی، فرآورده‌های معدنی، گردشگری و صنایع‌دستی از مهم‌ترین پتانسیل‌هایی است که قابل‌عرضه در قزاقستان است و این نمایشگاه می‌تواند دروازه ورود اقتصاد خراسان شمالی به آسیای مرکزی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در ادامه عنوان کرد: به‌زودی هیئتی تجاری متشکل از شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان و واحدهای تولیدی خراسان شمالی به کشور قزاقستان سفر می‌کند و راهکار تمامی این ظرفیت‌ها با این کشور مهم و تأثیرگذار رایزنی خواهد شد.

وی گفت: دیدار با تجار، بازرگانان و مسئولان اتاق بازرگانی قزاقستان، دیدار با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، بازدید از حوزه‌های تخصصی بخش کشاورزی، صنعت ساختمان و لجستیک قزاقستان ازجمله این برنامه‌ها است.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha