۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
حمایت از واحدهای تولیدی در سمنان | اتاق بازرگانی پیشگام باشد
مسئولان تاکید کردند؛

حمایت از واحدهای تولیدی در سمنان | اتاق بازرگانی پیشگام باشد

سمنان- اتاق بازرگانی علی رغم تمام انتقادات، در سطح استان سمنان توانسته بعضاً تسهیلگر سرمایه گذاری به ویژه در بخش صنعت باشد حالا اما مسئولان از ضرورت ارتقای نقش آفرینی این نهاد سخن می‌گویند.

بازار، گروه استان‌ها: افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان فرصت خوبی بود تا یک بار دیگر درباره کارکرد اتاق در سطح استان بحث و تبادل نظر شود. اتاقی که می‌تواند تسهیلگر سرمایه گذاری و تولید باشد آن هم در استان مستعد سمنان که بخش اعظمی از صنایع مهم و معادن اساسی کشور را در درون خود دارد.

این ساختمان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر با بنا پنج هزار و ۲۰۰ متر ساخته شده تا بتواند بهترین خدمات را به حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی ارائه کند. البته درباره اتاق سمنان انتقاداتی از جمله میانگین سنی بسیار زیاد اعضا به ویژه هیئت رئیسه، فقدان عملکرد چشم گیر در بخش‌های غیر صنعتی و … مطرح می‌شود اما به هر روی نباید از ظرفیت‌های این زیرساخت مهم ساده عبور کرد.

تسهیل گری رسالت اتاق بازرگانی
رئیس اتاق سمنان در مراسم افتتاح ساختمان جدید این اتاق با حضور مسئولان ضمن بیان اینکه سابقه اتاق بازرگانی در این استان به سال ۷۴ باز می‌گردد و زمانی که ابتدا در یک دفتر کوچک در یک معدن استان مستقر شده بود، گفت: در آن زمان فعالان اقتصادی برای انجام امور مجوزها، تجارت و صادرات و حتی واردات مجبور بودند به تهران سفر کنند اما ایجاد اتاق در سمنان توانست شرایط را برایشان تسهیل کند.

افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان فرصت خوبی بود تا یک بار دیگر درباره کارکرد اتاق در سطح استان بحث و تبادل نظر شود

علی اصغر جمعه‌ای با بیان اینکه تسهیلگری کار ویژه اتاق است، بیان داشت: در سال ۷۵، هفت قطعه زمین در برای اتاق در سمنان خریداری شد و از سال ۷۹ اتاق سمنان در خیابان میرزا کوچک خان سمنان استقرار یافت تا اینکه در سال ۹۳ زمین پنج هزار و ۶۰۰ متر مربعی در سمنان خریداری و پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در آن احداث شد که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی با بیان اینکه صدور یک هزار و ۵۰۰ کارت عضویت بازرگانی یکی از اقدامات اتاق بوده است، افزود: تعداد کارت‌های فعال در استان بالغ بر ۵۰۰ کارت است که با توجه به اینکه این استان از زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی مناسبی برخوردار است.، می‌توان بهتر و بیشتر به مشکلات این حوزه رسیدگی کرد.

حمایت از واحدهای تولیدی در سمنان | اتاق بازرگانی پیشگام باشد

کمبود آب مشکل جدی
رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات صنایع استان سمنان است، گفت: از مسئولان دولتی و ارشد استانی می‌خواهیم تا روشن شدن وضعیت انتقال آب به هیچ وجه مجوز ایجاد صنایع آب بر در استان را ندهند.

جمعه‌ای همچنین با بیان اینکه با کمبود شدید نیروی انسانی در قالب کارگر ساده و تکنسین در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مواجه هستیم، گفت: باید نسبت به این مسئله فکر اساسی شود تا بتوانیم به اشتغال و تولید استان کمک شایانی کنیم.

اهمیت رفع مشکلات
مراسم افتتاح اتاق جدید سمنان اما مهمان ویژه‌ای به نام حجت‌الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان را نیز داشت که در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه تولید و اشتغال است، گفت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کار تولید و اشتغال یکی از مهمترین مطالبات ما از تیم اقتصادی استان است.

با کمبود شدید نیروی انسانی در قالب کارگر ساده و تکنسین در واحدهای تولیدی و صنعتی استان مواجه هستیم

مطیعی با بیان اینکه می‌بایست مشکلات بخش تولید برطرف شود، بیان کرد: امروز تولیدکنندگان و صنعتگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند از سوی دیگر باید گفت تجربه نشان داده که نظام‌های اقتصادی مطرح دنیا در کشور ما جواب نداده و بی تردید نظام اقتصادی اسلامی و اجرای درست آن همچون اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند ما را به سمت توسعه سوق دهد.

وی به ضرورت رفع مشکلات امروز جامعه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما همواره تاکید بر تولید و اقتصاد و رفع فقر کرده است، گفت: گره گشایی از مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران اولویت کاری استانداری سمنان باشد.

اهمیت مبرم اقتصاد
استاندار سمنان دیگر کسی بود که درباره وضعیت اقتصادی استان صحبت کرد و گفت: اتاق بازرگانی از دید ماهیت و کارکرد در واقع یک نوع پل بین بخش خصوصی و دولت محسوب می‌شود و لذا دارای کارکرد مهمی است.

سید محمد رضا هاشمی با اشاره به اینکه هیچ موضوعی برای کشور به اهمیت اقتصاد نیست، بیان داشت: اقتصاد است که معنویت، فرهنگ، اشتغال و معیشت مردم را تحت تأثیر خود دارد و لذا باید گفت از این منظر تمام تلاش دولت برای ساماندهی وضعیت اقتصادی است.

وی با اشاره به شرایط صنعت و تولید در سطح استان سمنان نیز، گفت: ما امروز نیاز به حمایت بیشتر بخش خصوصی در استان داریم لذا تمام تلاش ما بر این است که از این تاریخ به بعد اجازه ندهیم که هیچ واحد صنعتی و تولیدی استان تعطیل شود.

حمایت از واحدهای تولیدی در سمنان | اتاق بازرگانی پیشگام باشد

کمک به تولید
استاندار سمنان با اشاره به اینکه حفظ وضعیت موجود، کمک به واحد های تولیدی و سپس مقوله ایجاد واحد های جدید اولویت های ما محسوب می شوند، گفت: هدف تمام دستگاه‌های نظارتی، حمایت از واحدهای تولیدی استان است.‌

اتاق بازرگانی از دید ماهیت و کارکرد در واقع یک نوع پل بین بخش خصوصی و دولت محسوب می‌شود و لذا دارای کارکرد مهمی است

هاشمی با بیان اینکه به دنبال بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید در سراسر استان سمنان هستیم، تاکید کرد: ایجاد واحدهای صنعتی با استفاده حداقلی از آب از جمله ضرورت ها و اولویت های ما در مجموعه مدیریت اقتصادی استان سمنان محسوب می شود.

وی با اشاره به درک دغدغه مقوله کار و اشتغال در سراسر هشت شهرستان استان سمنان و اهمیت به کار گیری نیروی کار مستعد در استان، افزود: باید اولویت جذب نیروی انسانی در واحدهای صنعتی و تولیدی، کارگران استان سمنان باشند.‌

حمایت از واحدهای تولیدی در سمنان | اتاق بازرگانی پیشگام باشد

توجه به خصوصی سازی
غلامرضا شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در سخنانی با بیان اینکه اقتصاد از دیرباز حرف اول کشور بوده و است، تاکید کرد: نتایج اقدامات ما نشان داد که در عمل این امر محقق نشده است.‌

وی با بیان اینکه بعضاً دیده می‌شود که مواقع صنعت گران از واژه خودکفایی برداشت درستی نداشته‌اند، گفت: ما دیگر فرصتی برای آزمون و خطا در کشور نداریم و لذا تصمیم گیری ما امروز دارای اهمیت است.

باید اولویت جذب نیروی انسانی در واحدهای صنعتی و تولیدی ، کارگران استان سمنان باشند

شافعی با بیان اینکه هیچ دولتی در دنیا قابلیت اجرای منطقی امور و تحقق اهداف خود را بدون در نظر داشتن بخش خصوصی و حمایت این بخش نخواهد داشت، گفت: خصوصی سازی به شکل درست بسیار ضرورت و اهمیت دارد.

به گزارش بازار،  افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان با حضور حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار و شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ظهر شنبه در اتاق سمنان انجام شد.  این ساختمان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر با بنا پنج هزار و ۲۰۰ متر ساخته شد. 

کد خبر: ۱۱۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha