۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
حذف یارانه برنج وارداتی شالیکاری مازندران را نجات داد | اعلام نرخ برنج
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

حذف یارانه برنج وارداتی شالیکاری مازندران را نجات داد | اعلام نرخ برنج

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به حذف یارانه برنج وارداتی گفت: این اقدام کشاورزی و شالیکاری استان را نجات داده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حذف ارز یارانه ای برای واردات برنج منجر به نجات کشاورزی و شالیکاری در استان مازندران شده است، افزود: امروز شاهد آن هستیم نرخ برنج در مناسب و منطقی شده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان درک و منطق درستی از قیمت محصولات کشاورزی دارند، اظهار داشت: مازندران ۱.۵ درصد اراضی کشاورزی اما ۱۰ درصد ارزش اقتصادی بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

شهیدی فر با بیان اینکه مازندران پایلوت تامین گوشت مرغ و گوشت پایتخت است، افزود: روزانه ۴۰۰ تن مرغ از استان به سمت تهران ارسال می‌شود و این کار در دست مدیریت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران حفظ اراضی کشاورزی و باغی را بسیار مهم برشمرد و گفت: باید حمایت‌های لازم را برای صنعتی شدن کشاورزی استان به عمل آورد و صنایع بسته بندی و فرآوری لازم را تقویت کرد.

به گزارش بازار، نرخ هرکیلوگرم برنج در بازار مازندران شامل برنج سفید طارم محلی و هاشمی ۴۰ هزار و ۴۰۹ تومان، شیرودی ۲۸ هزار تومان، ندا ۲۷ هزار تومان، فجر ۳۲ هزار تومان و کشت دوم بینام ۴۸ هزار تومان در نوسان است.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha