۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران صادر می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مازندران صادر می‌شود

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال قبل را یک‌هزار تن ذکر کرد و گفت: روزانه ۲۰هزار تن محصول از استان به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران ۱۰ درصد ارزش اقتصادی بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: سال قبل هزار تن انواع محصولات کشاورزی را به کشورهای مختلف صادر کردیم.

وی با اظهار اینکه مازندران به عنوان کریدور و پایانه بزرگ پایانه صادراتی محسوب می شود، گفت: روزانه ۲۰ هزار تن محصولات غذایی از استان به سایر استان ها و خارج از کشور ارسال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه روزانه ۱۰ هزار وسیله نقلیه محصولات کشاورزی استان را جابجا می کنند، گردش اقتصادی آن را بسیار بالا دانست و گفت: برنج، مرکبات، دام، طیور، فرآورده های شیلاتی، گل و گیاه از جمله محصولات مهم استان است.

شهیدی فر به آسیب مگس مدیترانه ای طی سه سال قبل به مرکبات اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها و تشکل ها کمک کردند و با راه اندازی ۲۰۰ مرکز و ایستگاه و پایش، این آفت مهار و کنترل شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشاورز نگران این آفت و پدیده زیستی نیست و این بیماری مهار و کنترل شده است. 

کد خبر: ۱۱۴٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha