۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
دولت از سوء استفاده در بازار لوازم خانگی جلوگیری کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت از سوء استفاده در بازار لوازم خانگی جلوگیری کند

مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت نگذارد از حمایتی که از تولید کنندگان لوازم خانگی شد سوءاستفاده شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل به رغم حمایت دولت از آنان در ابلاغ ممنوعیت واردات کالاهای خارجی گفت: بازار لوازم خانگی نیازمند نظارت و کنترل بیشتر دولت است.

وی افزود: البته درباره تولید لوازم خانگی در دو ماه اخیر گام‌های خوبی برداشته شده است که هم کالاهای با کیفیت بهتر تولید و هم سلیقه مصرف کنندگان تامین شود، اما برخی از این موضوع سوء استفاده کردند.

مصباحی مقدم گفت: با این حال تولید کنندگان داخلی باید علاوه بر افزایش بیشتر کیفیت کالاها، نگذارند قیمت‌ها به نحوی افزایش یابد که قدرت خرید مردم اجازه خرید به آن‌ها ندهد.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست که باید از تولید کنندگان داخلی حمایت همه جانبه کنیم تا هم از قاچاق جلوگیری شود و هم تولید کنندگان تشویق شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری، اولویت دادن به تامین مالی تولید کنندگان از طریق بانک‌ها را لازم دانست و افزود: باید سرمایه در گردش بنگاه‌ها به نحوی تامین شود که تولید کنندگان برای تامین مالی به منظور خرید مواد اولیه دچار مشکل نشوند و این موضوع هر چه سریعتر باید ساماندهی شود.

مصباحی مقدم رفع موانع اداری از سر راه تولیدکنندگان را از دیگر ضرورت‌ها دانست و گفت: البته مصوبه اخیر مجلس اگر اجرا شود کمک خوبی برای بهبود کسب و کار خواهد شد که امیدواریم این مصوبه مسیرش را طی کند و به نتیجه برسد.

وی نقش وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت و نیز بانک مرکزی را در تسهیل نیازمندی‌های تولید کنندگان برای جهش تولید بسیار موثر دانست.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha