۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
توسعه صادرات غیرنفتی مستلزم حمایت جدی دولت از بخش خصوصی است
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

توسعه صادرات غیرنفتی مستلزم حمایت جدی دولت از بخش خصوصی است

همدان - زبردست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان گفت: تحول در راستای جهش تولید و توسعه صادرات غیر نفتی مستلزم حمایت جدی دولت از بخش خصوصی است.

علی اصغر زبردست در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان با قدمت ۹۰ ساله از با سابقه ترین اتاق های بازرگانی کشور است و این نشان می دهد جایگاه اتاق بازرگانی همدان از دیر ایام در بخش تجارت و اقتصادی جایگاه ویژه ای بوده است؛ گفت: با نگاهی به تاریخ پایگاه اقتصادی اتاق همدان در منطقه می توان از این شهر به عنوان مرکز ثقل اقتصادی غرب کشور نام برد.

همدان جایگاه محفوظی در بین اتاق های بازرگانی کشور دارد
زبردست با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی همدان اکنون نیز جایگاه محفوظی در بین اتاق های بازرگانی کشور دارد، افزود: اتاق همدان در دوره های اخیر با کمک، همیاری و همدلی فعالان اقتصادی و تلاش های اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان قدم های قابل قبولی برداشته و نشان داده جایگاه اتاق همدان باید همچون گذشته محفوظ بماند.

وی افزود: هشت کمیسیون فعال در این اتاق به صورت تخصصی فعالیت خود را انجام می دهند و این کمیسیون ها مظهر حضور فعالان اقتصادی مشارکت جو در حوزه های مختلف و نقش آفرینی آن ها در فرایند ایفای وظایف اتاق مبنی بر ارائه مشاوره به قوای سه گانه در سطوح ملی و استانی در راستای بهبود فضای کسب و کار و ترسیم چشم انداز مطلوب و توسعه اقتصادی استان است.

باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد توسعه استفاده کرده و با ایجاد اشتغال پایدار برای توسعه همه‌جانبه گام برداریم

وی رونق تولید و اشتغال را مهم‌ترین نیاز استان برشمرد و بابیان اینکه این مهم با حمایت درست از بخش خصوصی محقق می‌شود، گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد توسعه استفاده کرده و با ایجاد اشتغال پایدار برای توسعه همه‌جانبه گام برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان اظهار کرد: تعامل خوبی با ارکان نظام در استان همدان برقرار شده که نمونه بارز آن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  استان است که مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی با حضور استاندار در این شورا مطرح و کمیته های تخصصی فعالی را برای این کار تدارک دیده که بتوانیم فعالیت اقتصادی استان را پوشش داده و مسائل را حل و فصل کنیم.

وی به ارتباط اتاق بازرگانی همدان با مدیریت استان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات اتاق در استان و با حضور مدیران حل و فصل می شود تا کمتر باری برای شورای گفتگوی کشور داشته باشیم.

عمده مشکلات فعالان اقتصادی نشأت گرفته از سیاست های کشوری، بحث های مدیریتی و عدم اعمال صحیح قانون است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان بخش عمده مشکلات فعالان اقتصادی را نشأت گرفته از سیاست های کشوری، بحث های مدیریتی و  عدم اعمال صحیح قانون برشمرد که بسیاری از فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است.

زبردست با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر جایگاه خاص و ویژه ای برای فعالین اقتصادی تعریف شده است، اظهار کرد: اگر قرار باشد در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و توسعه صادرات غیر نفتی تحول و رونقی ایجاد شود بی تردید ابتدا باید بخش خصوصی تقویت شود.

دستیابی به رونق تولید مستلزم ایجاد زیر ساخت مناسب با شور و مشورت و همکاری بخش خصوصی است

وی رونق تولید را در گرو  استفاده از نظرات کارشناسی بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی عنوان کرد و افزود: دستیابی به رونق تولید مستلزم ایجاد زیر ساخت مناسب با شور و مشورت و همکاری بخش خصوصی است.

وی با ابراز امیدواری از نگاه ویژه دولت جدید به مسائل اقتصادی گفت: با روی کار آمدن این دولت و وعده های اقتصادی داده شده به فعالان اقتصادی انتظار می رود معاونت اقتصادی رئیس جمهور گره محکمی را با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی بزند و مسائل را به طور منظم رصد کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha