۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱
تعطیلی ادامه‌دار تنها کارخانه شیر ایلام | سرمایه‌گذار طرح را به مزایده گذاشت
بازار گزارش می‌دهد؛

تعطیلی ادامه‌دار تنها کارخانه شیر ایلام | سرمایه‌گذار طرح را به مزایده گذاشت

ایلام- تنها کارخانه شیر ایلام سال هاست که تعطیل بوده و حالا سرمایه گذار طرح علاوه بر خروج بعضی از دستگاه‌های مهم از استان، کل کارخانه را برای فروش به مزایده گذاشته است.

 بازار؛ گروه استان‌ها: تنها کارخانه شیر استان ایلام بعد از سال‌ها تعطیلی حالا در آستانه مزایده قرار گرفته است، بر اساس اعلام سرمایه گذار طرح این واحد تولیدی به علت همراهی نکردن مسئولان استانی در پرداخت تسهیلات برای تعمیر تعطیل شده است.

در همین حال بعضی از دستگاه‌های اصلی کارخانه نیز از استان ایلام خارج شده و سرمایه گذار قصد دارد کل کارخانه را به فروش بگذارد.

مدیرعامل شرکت شیر استان ایلام روز گذشته در گفتگو با رسانه‌های استان ایلام بیان کرد: دیگر برنامه‌ای برای تولید در این کارخانه وجود ندارد.

تورج اسفندمند بیان کرد: بعد از ۲ سال دوندگی برای دریافت تسهیلات، هر بار که بانک مراجعه می‌کردیم، می‌گفتند سقف تسهیلات ما پر شده و هنوز تسهیلات جدید نیست.

کارخانه شیر ایلام یکی از تنها واحدهایی است که علاقه‌ای در مجریان و مدیران شرکت برای فعالیت در ایلام در بین آنها دیده نمی‌شود

وی اضافه کرد: دو سال تمام به دنبال دریافت تسهیلات بودیم ولی این تسهیلات در اختیار مدیران شرکت برای راه اندازی کارخانه قرار نگرفت.

دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم
وی عنوان کرد: مشکل بزرگ دیگر در استان ایلام نبود شیر صنعتی است، در تنها گاوداری صنعتی استان که گاوداری ایوان است و شیر صنعتی تولید می‌کند، مسئولان استان نتوانستند آنها را برای دادن شیر به کارخانه مجاب کنند.

مدیر عامل کارخانه شیر ایلام اضافه کرد: همه این عوامل باعث شد که بعد از ۲ سال مقاومت برای راه اندازی مجدد کارخانه، دیگر نتوانیم ادامه دهیم.

تعطیلی ادامه دار تنها کارخانه شیر ایلام| سرمایه گذار طرح را به مزایده گذاشت

وی بیان داشت: من بارها به بانک ملی مراجعه کردم و بانک اعلام می‌کرد ما دیگر تسهیلات تبصره ۱۸ نداریم.

علاقه‌ای در مجریان و مدیران شرکت برای فعالیت در ایلام وجود ندارد
رئیس سازمان صمت استان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این واحد تولیدی در سه سال گذشته تنها یک روز در هفته آن هم دوغ تولید کرده و مسئولان آن درخواست تسهیلات با کارمزد چهار درصد دارند که این امر امکان پذیر نیست.

رضا محمدرحیمی افزود: کارخانه شیر ایلام یکی از تنها واحدهایی است که علاقه‌ای در مجریان و مدیران شرکت برای فعالیت در ایلام در بین آنها دیده نمی‌شود.

بهانه‌های مختلف مدیران کارخانه شیر برای کار نکردن
معاون امور صنایع سازمان صمت ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارخانه شیر ایلام زاگرس بیش از ۳ سال است که تعطیل است و فعالیت آن متوقف شده است.

شرکت شیر ایلام زاگرس را به بانک ملی استان برای دریافت ۴۱ میلیارد تسهیلات معرفی کردیم، متاسفانه به دلیل عدم پیگیری و عدم تمایل مدیران شرکت این تسهیلات جذب نشد

محمد زرگوش افزود: در سال ۹۷ با دعوت سازمان صنعت معدن و پیگیری‌هایی که انجام شد، مجریان و مدیران کارخانه شیر اعلام کردند که به دلیل معوقات بانکی و معوقاتی که به تامین اجتماعی و امور مالیاتی دارند قادر به راه اندازی کارخانه نیستند.

تعطیلی ادامه دار تنها کارخانه شیر ایلام| سرمایه گذار طرح را به مزایده گذاشت

وی تصریح کرد: ما بلافاصله در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات آنها را مطرح کردیم، بدهی معوق بانکی شرکت با اعمال بخشودگی‌هایی که از طریق بانک عامل انجام شد، تعیین تکلیف شدند.

وی عنوان کرد: بلافاصله بعد از تعیین تکلیف بدهی‌ها و معوقات این شرکت این واحد اعلام کرد که مشکل تامین شیر دارد.

تسهیلات به دلیل عدم تمایل مدیران شرکت جذب نشد
زرگوش اضافه کرد: در همین راستا جلسه‌ای با سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه دامداران برگزار کردیم و مجتمع گاوداری قیام ایوان متعهد شد به صورت روزانه شیر کارخانه را تامین کند.

معاون امور صنایع سازمان صمت ایلام بیان کرد: مشکل شیر کارخانه که حل شد، مجریان و مدیران کارخانه مجدداً بهانه دیگری آوردند و اعلام کردند که ما نقدینگی نداریم.

زرگوش بیان کرد: برای حل این مشکل نیز بلافاصله شرکت شیر ایلام زاگرس را به بانک ملی استان برای دریافت ۴۱ میلیارد تسهیلات معرفی کردیم، متاسفانه به دلیل عدم پیگیری و عدم تمایل مدیران شرکت این تسهیلات جذب نشد.

وی گفت: مدیرعامل این کارخانه و سهامداران این کارخانه اگر تمایل دارند از همین فردا به استان تشریف بیاورید، تسهیلات و منابع در استان وجود دارد و می‌توان این کارخانه را فعال کرد.

درصورت راه اندازی کامل این واحد تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha