۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
۶۳ هزار تن روغن موتور در نیمه اول امسال تولید شد
مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم:

۶۳ هزار تن روغن موتور در نیمه اول امسال تولید شد

اردبیل- قلی زاده، مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم از تولید ۶۳ هزار تن روغن موتور در نیمه اول سال‌جاری توسط شرکت نفت سپاهان خبر داد.

محمد صادق قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت کیمیا اسپیدی قشم، به عنوان اولین و با فاصله بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روغن موتور در کشور است که تاکنون در ۱۲ استان شعبه داشته و طی هفته جاری سه شعبه اردبیل، همدان و سمنان افتتاح و در آبان ماه دو شعبه یزد و مرکزی تاسیس می‌شود و نهایتا در سه ماهه پایان سال چهار شعبه دیگر افتتاح می‌شود.

وی افزود: با یاری خداوند شرکت نفت سپاهان و کیمیا اسپیدی سال ۱۴۰۰ را با حضور در ۲۱ استان به پایان خواهند رساند؛ البته توسعه شعب همیشه مدنظر این شرکت بوده، اما به دلیل مشکلاتی که برای مردم عزیز طی سال جاری به دلیل عدم توزیع مناسب روغن موتور به وجود آمد روند توسعه شعب فروش و توزیع مویرگی نفت سپاهان تسریع شد.

شرکت‌های نمی توانند قیمت روغن موتور را مستقلا تغییر دهند
مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم ادامه داد: روغن موتور کالای حمایتی است، یعنی قیمت آن توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود بنابراین هیچ کدام از شرکت‌های روانکار (شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی، شرکت نفت ایرانول، شرکت نفت بهران و شرکت نفت پارس) قادر نیستند قیمت محصولات خود را مستقلا تغییر دهند، بنابراین دو عاملی که می‌تواند منجر به ثبات و یا عدم ثبات و التهاب در بازار روغن موتور شود اول تولید و عرضه و دوم عدم توزیع مناسب است.

قلی‌زاده ادامه داد: در خصوص عامل اول شرکت نفت سپاهان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۳ هزار تن انواع محصولات تولید کرد که از این میزان حدود ۲۳۷ هزار تن صادر شده و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود ۱۴۵ هزار تن از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود ۶۳ هزار تن آن روغن موتور (بنزین و دیزل) بوده است.

وی افزود: میزان عرضه روغن موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته و تنها شرکت روانکاری است که از منظر توزیع روغن موتور در کشور طی شش ماه رشد داشته است که بدین ترتیب سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از ۳۰ درصد رسیده و این امر نشان دهنده این مهم است که این شرکت در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم از تولید ۶۳ هزار تن روغن موتور در نیمه اول سال‌جاری توسط شرکت نفت سپاهان خبر داد و بیان کرد: در خصوص عامل مهم و حیاتی «توزیع مناسب محصولات» که اتفاقا عامل بسیار تاثیرگذار و گلوگاه می‌باشد و مزیت رقابتی و توزیعی است.

نیازی به واردات روغن موتور نیست
وی بیان کرد: شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی کرده و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویگری کرده که مهمترین هدف آن توزیع گسترده محصولات است و ایده اصلی آن این است که محصول همه جا در دسترس باشد و از این طریق تلاش می‌شود تا جایی که امکان دارد واسطه‌ها حذف و امکان سوء استفاده‌هایی همچون گران فروشی، انحصار، فروش محصولات تقلبی و غیر مجاز را از بین ببرد.

قلی‌زاده اظهار کرد: در این بازار نابسامانی‌ها گاها ما که تولید کننده هستیم از شکل ظاهری ظروف نمی‌توانیم اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهیم چه برسد به مردم؛ بنابراین نظارت دقیق بر توزیع بسیار حیاتی و نیاز اساسی این صنعت و بازار است.

وی افزود: چهار شرکت بزرگ روانکار کشور محصولات بسیار مرغوب و با کیفیتی تولید می‌کنند، محصولات این شرکت‌ها کاملا قابل رقابت با برندهای درجه یک جهانی است که با اقدامات و تلاش‌هایی که شده ایران نیازی به واردات روغن موتور ندارد. ایران در تولید روغن موتور سرآمد است و مردم با خیال راحت با توجه به سلیقه و نیاز خود از محصولات این شرکت‌ها را از مراکز معتبر خریداری و استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha