۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
رونمایی از سامانه انتخاب مدیران اقتصادی کارآمد

رونمایی از سامانه انتخاب مدیران اقتصادی کارآمد

سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد با حضور روسای بنیاد شهید و سازمان اداری و استخدامی کشور رونمایی شد.

به گزارش بازار، سامانه امصاک با هدف انتخاب مدیران شایسته و تحقق شایسته سالاری به عنوان یکی از شعارهای دولت سیزدهم و دوری از فرایندهای غیر علمی و قدیمی انتخاب مدیران اقتصادی به روش‌هایی نظیر سفارش و ... با حضور آقایان سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر رونمایی شد.

این سامانه هم اکنون بصورت آزمایشی و برای انتخاب اعضای هیئت مدیره‌های شرکت‌های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید مستقر شده است و در یک ماه آینده حداقل دویست نفر از مدیران و اعضای هیئت مدیره‌های این شرکت‌ها از طریق این سامانه انتخاب خواهند شد و در مرحله بعدی در انتخاب مدیران کل و روسای بنیاد شهید سراسر کشور استفاده خواهد شد.

ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در مراسم رونمایی از این سامانه در سخنانی با اشاره به اینکه روش‌های قدیمی انتخاب مدیران مانع بزرگی در جلوگیری از بلوغ نیروهای انسانی کارآمد بود چراکه عمدتا این افراد وابسته به جریانات سیاسی یا افراد ذی نفوذ نبودند افزود: در مجموعه سازمان اقتصادی کوثر بیش از ۴۰ شرکت اقتصادی فعال است که هرکدام تعداد زیادی عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و مدیران ستادی مجزایی دارند و باید به نقطه‌ای برسیم که برای ارتقای بهره‌وری، این مدیران از طریق این سامانه گزینش شده و در طول خدمت نیز عملکردشان پایش شود.

وی افزود: در مرحله اول، صلاحیت ۷ هزار نفر از طریق سوابق، مصاحبه و شرکت در کانون‌های ارزیابی بررسی خواهد شد و نفرات برگزیده با توجه به تخصص و گرایشات شغلی در بخش‌های کشاورزی، صنایع و معادن، عمران، ساختمان و نفت و گاز مشغول به خدمت خواهند شد.

فخاری افزود: در کشور ما نرخ بهره برداری از نیروی انسانی متخصص پایین و در حد ۲ درصد است که علت اصلی آن عدم استفاده بهینه از منابع انسانی و مادی است و امیدواریم در دوره جدید، این امر احیا شده و بصورت شتابان جلو برود تا شاهد ارتقای بهره وری نیروی انسانی و در نتیجه رشد بنگاه‌های اقتصادی باشیم.

به گفته مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سوابق بخشی و شایستگی‌های عمومی دو عامل شکل دهنده ترکیب مدیران خواهند بود و در هر هیئت مدیره تا یک ماه آینده حداقل یک نفر به این صورت برگزیده خواهد شد و در نتیجه، بانک اطلاعات غنی از سوابق و عملکرد مدیران شکل می‌گیرد که می‌تواند زمینه ساز عدالت در رشد قرار گیرد.

وی افزود: در سطح بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر، فرزندان شاهد و ایثارگران و فعالان دارای سوابق اقتصادی به شرطی که منعی برای حضور در هیئت مدیره شرکت‌های دولتی نداشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه امصاک
به نشانی www.modiran.ecokowsar.ir ثبت نام و سوابق علمی و عملی و تحصیلاتی خود را در این سامانه بارگزاری کنند.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha