۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
مدیر تویوتا بدبین به خودروهای تمام الکتریکی| محصول جدید سال آینده معرفی می شود
تویوتا ۱۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

مدیر تویوتا بدبین به خودروهای تمام الکتریکی| محصول جدید سال آینده معرفی می شود

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا نسبت به خودروهای برقی مجهز به باتری بدبین است اما با وجود تمام این اظهار نظرهای منفی، تویوتا نخستین خودرو تمام الکتریکی خود یعنی BZ۴X Concept را سال آینده معرفی می کند.

بازار؛ گروه خودرو: تویوتا به عنوان دومین برند بزرگ خودروسازی جهان به تازگی از رقبا خود به ویژه فولکس واگن عقب افتاده است. این عقب ماندگی ناشی از عدم تولید محصولات تمام الکتریکی توسط این خودروساز است. تویوتا در سال های ۱۹۹۰ تا دهه ۲۰۰۰ میلادی توانست برندهای الکتریکی را به بازار عرضه کند که جایگاه ویژه ای را به دست آورد. اما در یک دهه اخیر کل صنعت خودرو و باتری با تحولاتی همراه شده که ژاپنی ها در بخش خودروهای تمام الکتریکی تقریبا هم پای آن نبودند. این مورد به دلیل اظهار نظرهای آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا نسبت به خودروهای برقی مجهز به باتری است.

با وجود تمام این اظهار نظرهای منفی، این خودروساز بزرگ ژاپنی قصد دارد سال آینده نخستین خودرو تمام الکتریکی خود یعنی bZ۴X Concept را با بودجه ۱۳.۵ میلیارد دلاری برای دست یابی به استراتژی ۲۰۳۰ معرفی کند. هر چند که این سرمایه گذاری کمتر از آن است که این خودروسازی بتواند با رقبای خود برای کسب سهم بازار رقابت کند. رقبای تویوتا در حال حاضر در حال توسعه پیشرانه های الکتریکی جهت تولید محصولات کم مصرف و سریع هستند.

تویوتا به لطف محصول میرا که نسل دوم آن را به تازگی به بازار عرضه کرده در تولید خودروهای هیدروژنی در دنیا پیشگام است. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که خودروهای هیدروژنی در تولید و تامین سوخت گران بوده و مشتریان در بازار اعتمادی به خرید آن ندارند. زیرا همچنان نسبت به ایمنی عمومی خودروهای هیدروژنی بحث وجود دارد. یکی از منتقدان اصلی خودروهای هیدروژنی در دنیا ایلان ماسک است که سال گذشته در خصوص این خودروها، گفت: ایده خودروهای هیدروژنی به طور حیرت انگیز احمقانه است.

صرف نظر از این موضوع به نظر می رسد تویوتا به ایده فروش خودروهای هیدروژنی در کنار خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی است. گیل پرات مهندس ارشد این شرکت خودروساز ژاپنی اخیرا در یک رویداد نسبت به این موضوع اظهار نکرد و گفت: تویوتا به تنوع پیشرانه ها اعتقاد دارد، این وظیفه ما نیست که پیش بینی کنیم کدام راه حل بهترین گزینه برای تولید خودروهای پاک است، بلکه فقط تولید محصول برای نظر مشتری خواهیم داشت.

تویوتا قصد دارد روی تمام خودروهای مجهز به پیشرانه با مصرف سوخت پاک سرمایه گذاری کند، حرکتی که در چند سال آینده می تواند به طرز باورنکردنی هوشمندانه یا به طرز چشمگیری عقب ماندگی محسوب شود. درحالی که سایر تولیدکنندگان مانند فورد و جنرال موتورز سعی دارند در چند سال آینده تمام محصولات خود را مبتنی بر محصولات الکتریکی تولید کنند. با این اوصاف باید منتظر بود و دید که برنامه تویوتا برای سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی چگونه خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha