۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
توسعه صنعت گردشگری راه برون رفت گلستان از بحران اقتصادی است
معاون استاندار گلستان:

توسعه صنعت گردشگری راه برون رفت گلستان از بحران اقتصادی است

گرگان - کریمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تنها راه برون رفت از شرایط سخت اقتصادی را توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: با توجه به کم آبی و خشکسالی، دیگر کشاورزی برای استان عایدی ندارد.

ابرهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با سیل سال ۹۸ و کرونا را عامل عقب افتادگی استان در حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: در سال ۹۸ با وجود اینکه سیل فقط چند شهر استان را درگیر کرده بود، مسافران به کلی از ورود به استان امتناع کردند و این به گردشگری استان لطمه زد.

وی با بیان اینکه ویروس همه گیر کرونا در سال بعد آن هم برای ضرر به گردشگری استان مزید بر علت شد، افزود: با اینحال در ایام کرونا صنعت کشاورزی به روال قبل ادامه پیدا کرد درحالیکه صنعت گردشگری استان در رکود باقی ماند ظرف چند سال اخیر تلاش زیادی برای تبدیل استان به مقصد گردشگری شده بود با وجود مسأله کرونا تمامی زحمات چند ساله دست اندرکاران استان، ضایع شد.

حمایت همه جانبه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ضمن اشاره به این مطلب که کم آبی و خشکساله را از دیگر مشکلات استان است، افزود: راه برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصاد گلستانی‌ها کشاورزی نیست، بلکه توسعه صنعت گردشگری برای هم استانی‌هایمان رونق اقتصادی به همراه خواهد داشت.

کریمی بیان کرد:  با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم استان، کشاورزی مانند گذشته برای گلستانی‌ها عایدی نخواهد داشت و تنها راه برون رفت از این بحران توسعه صنعت گردشگری است لذا خواستار حمایت تمامی دستگاه‌ها از رونق صنعت گردشگری هستیم. وقتی گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان مطرح می‌شود نباید سایر دستگاه‌ها تمامی اقدامات را فقط از چشم اداره کل میراث فرهنگی ببینند بلکه توسعه این صنعت در استان، نیازمند همراهی همه جانبه تمامی بخش‌ها ونهادها است.

وی خواستار همراهی هرچه بیشتری دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی و محیط زیست با اداره کل میراث فرهنگی استان شد و افزود: بسیاری از فضاهای گردشگری استان از حداقل امکانات مانند سرویس بهداشتی به واسطه سختگیری این دستگاه‌ها، بی‌بهره هستند؛ این معضلی است که پس از اینهمه سال هنوز با منابع طبیعی و محیط زیست حل نشده است.

رسانه‌ها کمک کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان پرداختن به موضوع گردشگری را وظیفه رسانه‌های استان دانست و اضافه کرد: کمک رسانه‌های استان در هم افزایی ادارات و اهمیت و توجیه آن برای هم استانی‌ها بسیار مؤثر است.

کریمی خواستار فعالیت جدی انجمنهای زیرمجموعه بخش گردشگری شد و افزود: خوشبختانه بخش خصوصی و انجمنهای این حوزه تاکنون به خوبی در حوزه معرفی و تبلیغ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و جذب گردشگر عمل کردند وامیدواریم در دوران پساکرونا بیش از گذشته به تلاش‌هایشان در این راستا ادامه دهند.

کد خبر: ۱۱۳٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha