۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
باگ افشا کننده محتوای صفحات خصوصی کاربران WeChat برطرف شده است
شرکت تنسنت اعلام کرد؛

باگ افشا کننده محتوای صفحات خصوصی کاربران WeChat برطرف شده است

شرکت تنسنت از برطرف شدن باگ مربوط به قابل جستجو بودن صفحات کاربران در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ خبر داده و اعلام کرده که مشکل نقض احتمالی حریم خصوصی این اپلیکیشن از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری بازار، در پی انتشار خبرهایی مبنی بر قابل جستجو بودن برخی محتواهای موجود در اپلیکیشن ارتباطی «وی چت»، شرکت «تنسنت» به عنوان مالک این اپلیکیشن پر طرفدار ارتباطی، با انتشار بیانیه ای رسمی از حل این مشکل که حریم خصوصی بسیاری از کاربرن را تحت تاثیر خود قرار داده خبر داد. 

بر اساس این گزارش، پیشتر گفته شده بود که برخی محتواهای صفحات عمومی کاربران وی چت، طی روزهای گذشته قابل جستجو توسط موتورهای جستجوی گوگل و بینگ شرکت مایکروسافت بوده و البته ابن حال، چنین محتواهایی در موتور سرچ بایدو چین قابل چستجو نبوده اند؛ موضوعی که نگرانی ها را از احتمال کرک شدن فایل های وی چت توسط دستگاه های اطلاعاتی حکومتی چین مطرح کرده بود. 

این تغییرات همچنین منجر به ایجاد گمانه‌زنی‌هایی با این مضمون شد که تنسنت به درخواست مقامات چینی از غول‌های فناوری خود برای هدف قرار دادن «Wall Gardens» در فضای سایبری این کشور که در بحبوحه ایجاد محدودیت های گسترده برای این بخش در چین رخ داده، پاسخ مثبت داده است.

تنسنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل ارتقای فناوری اخیر، پروتکل روبات‌های حساب‌های رسمی دارای باگ هایی بود که باعث شد بدافزارهای خارجی بخشی از محتوای حساب‌های رسمی را تحن تاثیر قرار دهند. 

این غول فناوری چین با اینحال اعلام کرده که حفره های امنیتی مذکور اکنون برطرف شده و مشکل یاد شده حل شده است. گوگل، مایکروسافت و بایدو، هنوز واکنشی به این رخداد نشان نداده اند.

طی ماه های اخیر، برخی نهادهای غیر دولتی در چین و خارج از این کشور، احتمال مداخله و رصد محتوای فشای مجازی توسط دولت چین را مطرح کرده اند؛ موضوعی که پکن به شدن آن را رد کرده و معتقد است دولت به هیچ عنوان مداخله ای در محتوای مربوط به حریم خصوصی کاربران نداشته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha