۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
 چوب و کاغذ مازندران روی ریل توسعه قرار گرفته است/ثبت ۱۴ میلیارد سود در شهریورماه
مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران:

چوب و کاغذ مازندران روی ریل توسعه قرار گرفته است/ثبت ۱۴ میلیارد سود در شهریورماه

ساری- صفریان، مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این کارخانه روی ریل قرار گرفته است، گفت: این کارخانه از حاشیه خارج شده است.

علی اکبر صفریان در گفتگو با خبرنگار بازار با اینکه ۷۸ درصد سهام شرکت صنایع چوب و کاغذ متعلق به شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا است، افزود: ۲۳ درصد سهام مربوط به صندوق بازنشستگی و شرکت گروه صنعتی سلولزی تامین گستر نوین نیز ۱۸ درصد سهام آن دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه صنایع چوب و کاغذ از سال ۵۱ شروع شد، گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۶ بهره برداری شد و تاکنون دو بار افزایش سرمایه داشتیم و ظرفیت کارخانه ۱۷۵ هزار تن بوده که ۹۰ هزار تن چاپ تحریر و ۸۵ هزار تن کاغذ بسته بندی است.

صفریان با اشاره به اینکه تعداد پرسنل از دو هزار و ۹۹ نفر در سال ۹۰ به ۹۸۳ نفر در سال قبل رسید، افزود: همچنین در سال جاری نیز ۱۰۰ نفر بازنشسته شدند و ۵۵۲ پرسنل زیر پنج سال سابقه دارند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: به دلیل آنکه طی سال های اخیر بخش صنعت با وقفه مواجه بود، بسیاری از فعالان این بخش تجربه کار در خط یک را ندارند و برای ترمیم نیروها، ۶۰ نفر در قالب آزمون جذب می شوند.

وی با اظهار اینکه در دنیا ۵۸ درصد کاغذ مربوط به بسته بندی، ۲۵ درصد تحریر، شش درصد روزنامه و مابقی سایر است، گفت: صنایع غذایی، سبزیجات، کاشی و سرامیک و غیره به صنعت چوب و کاغذ وابسته هستند.

وی با اشاره به اینکه دارای رقبای زیادی هستیم، گفت: میزان مصرف کاغذ در کشور از ۲۰۰ هزار تن به ۸۰۰ هزار تن در سال جاری رسیده است.

صفریان ادامه داد: ۱۱ درصد تولیدات شرکت چاپ و تحریر و ۲۵ درصد روزنامه است، گفت: این شرکت در تیرماه ۱۴ میلیارد تومان سود ولی در مرداد ۹ میلیارد تومان ضرردهی داشته است.

مدیرعامل صنایع چوب وکاغذ مازندران میزان سود در شهریورماه امسال را ۱۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: شرکت سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان ضرردهی داشت و امسال ۴۶ درصد میلیارد تومان سوددهی رسیده است و بین خط زیان و سود ۹۱ میلیارد تومان فاصله و اختلاف وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۳٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha